اسلوبودان کواچ در آستانه جدایی از تیم ملی والیبال ایران است و حالا گمانه زنی ها برای جانشین او آغاز شده است.

 

علی کربلایی - خبرگزاری خبرآنلاین؛ یکی از بدترین خبرهای ممکن در مورد والیبال می‌تواند جدایی کواچ؛‌‌ آن هم تنها چند ماه مانده به مهمترین مسابقات انتخابی المپیک است.

اما در صورت رفتن کواچ از تیم ملی ایران؛ چه کسانی شایسته جایگزینی او هستند؟ در ادامه شرایط گزینه‌های جایگزینی کواچ را مشاهده می‌کنید و می‌بینید کدام گزینه‌ها از سایرین محتمل تر هستند. فعلا همه چیز بر اساس گمانه زنی هاست و نمی توان گفت چه اتفاقی می افتد اما گزینه های روی میز داورزنی در نبود کواچ احتمالا این ها هستند.

استفان آنتیگا/ فرانسوی

مربی حال حاضر تیم ملی لهستان، شب گذشته کارش برای بقا در این تیم بسیار سخت شد. او از صعود به جمع چهار تیم برتر اروپا جا ماند و حالا احتمال دارد شغل خود را از دست بدهد. به این ترتیب لهستان تقریبا کوچکترین امیدی برای المپیکی شدن ندارد. آنتیگا از سال ۱۹۹۸تا ۲۰۱۰عضو تیم ملی فرانسه بود. او مدال برنز قهرمانی جهان ۲۰۰۲را با تیم ملی فرانسه در آرژانتین به دست آورد و همچنین دو قهرمانی اروپا ۲۰۰۳و ۲۰۰۹و یک نایب قهرمانی لیگ جهانی ۲۰۰۶مسکو از دیگر دستاوردهاي او با فرانسه به عنوان بازیکن است. استفان ۳۰۰بازی ملی را در کارنامه دارد. آنتیگا به عنوان مربی موفق شده است لهستان را در سال 2014 قهرمان جهان کند.

آندره آناستازی/ ایتالیایی

سرمربی سابق تیم ملی لهستان که موفق شد مدال برنز المپیک و نقره جام جهانی را کسب کند. آناستازی یک قهرمانی جهان و یک قهرمانی لیگ جهانی در سال ۱۹۹۰، یک قهرمانی اروپا در سال ۱۹۸۹ و ۳ قهرمانی جام اروپا در سال‌های ۱۹۸۳، ۱۹۸۶ و ۱۹۹۱ به عنوان بازیکن دارد. این مربی ایتالیایی پبش از کواچ هم از گزینه‌های اصلی هدایت تیم ملی والیبال ایران بود اما به خاطر شرايط مالي با ايران به توافق نرسيد .آناستازی از سال 1994 به دنیای مربی‌گری والیبال پا گذاشت و در مدت چند ساله مربیگری خود هدایت تیم ‌های ملی اسپانیا،‌ ایتالیا و لهستان را در کارنامه داشته است. او که بار قبل هم به ایران خیلی نزدیک بود و حتی به تهران آمد برای آمدن به تهران گفته با 4 دستیارش تنها یک ماه پیش از بازی های انتخابی در ژاپن به تهران می آید. آناستازی مرد رویایی منتقدان فدراسیون است و مشخص نیست چرا آنها اینچنین سینه چاکش هستند و مدام با او در تماسند و لحظه به لحظه آمارش را دارند.

رائول لوزانو/ آرژانتینی

این مرد هم وطن ولاسکو، از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ سرمربی تیم ملی والیبال لهستان بود که توانست این تیم را به مدال نقره قهرمانی جهان در سال ۲۰۰۶ برساند و در المپیک 2008؛ لهستان با هدایت او به مقام پنجم اکتفا کرد. رائول لوزانو در سال ۲۰۰۹ هدایت تیم ملی والیبال آلمان را برعهده گرفت و تا سال ۲۰۱۱ نیز سرمربی ژرمن‌ها بود. او هم همان زمان كه حرف از آمدن مربيان خارجي بود در ليست كانديداها بود اما وقتي فدراسيون با ولاسكو به توافق رسيد ديگر نوبت به مذاكره با او نرسيد. لوزانو حتي يك بار هم براي مذاكره با يكي از تيم هاي ليگي به ايران آمد اما انگار سازش نشد و رفت. او بعداز آن هميشه يكي از تماشاچيان پروپا قرص بازيهاي ايران بود.حتي سال قبل در قهرماني جهان لهستان روي قهرماني ايران حساب كرده بود. لوزانو حالا مربی باشگاهی در لهستان است .

سیچیلو/آرژانتيني

بزرگترین شانس این مربی جوان این است که از والیبال ایران شناخت دارد. سرمربی فعلی تیم ملی قطر است، قطعا با پیشنهادایران، به آن نه نخواهد گفت و به این شانس پشت نخواهد کرد. اما نظر اکثریت به این است که او یک تئوریسین بزرگ و نفردوم خوب است و نه یک مربی قوی، بنا براین اگر او را در کادر جدید بیاوریم، باید به عنوان دستیار استخدام شود، نه سرمربی. بالاخره دستیاری ولاسکو بزرگ چیزی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت در این فرصت کم و محدود.

لئوناردو برناردی/ ایتالیایی

او کسی است که ولاسکو اعلام کرد به عنوان جانشینش در ایران باشد. اما میسر نشد .او بيشتر ترسيد بعداز ولاسكو مربي ايران باشد. اين مربي هم به جای تیم ملی‌ که در لیگ جهانی شرکت دارد، با باشگاه هالك بانك تركيه کار می‌کند. با توجه به این که او قبلا هم با ایرانی‌ها و فدراسیون والیبال به توافق نرسیده است، بعید است این بار هم به توفیقی در بستن قرارداد دست پیدا کند.

مک کاچن/ نیوزلندی

یکی از جدی‌ترین گزینه‌های هدایت تیم ملی والیبال ایران است. اگر همسرش موافقت کند تا او به یک کشور آسیایی بیاید، می‌تواند روزهای خوبی در ایران باشد. در المپیک 2008 یک اتفاق تلخ برای همسر کاچن باعث شده از کشورهای آسیایی خوشش نیاید، اما در هر حال شاید بشود او را توجیه کرد چین شرق آسیا است و ایران غرب آسیا. اگر این مانع از سر راه برداشته شود، مدال طلای آمریکا در المپیک 2008، برگ زرینی در کارنامه‌اش خواهد بود و کسی نمی‌تواند او را محکوم به بی تجربگی کند. البته او سري قبل مذاكرات تنها به بهانه ناامني و عدم موافقت همسرش پاي ميز مذاكره ننشست.

مصطفی کارخانه/ ایرانی

او سابقا بین سال‌های 1991 تا 2001 سرمربی تیم ملی والیبال ایران بوده است. دوره‌ای که البته قابل مقایسه با الان نیست و همان دورانی است که همه می‌گویند آرزوی یک ست گرفتن از ژاپن

را داشتیم! اما جدای از این مسائل، کارخانه یک مربی آشنا به والیبال مدرن است .اما او معمولا در چند سال اخير با تيم هايش خيلي موفق نبوده. به جز يك دوره با متين ورامين . با اين حال او در لیگ ایران همیشه مدعی بوده و حالا بعید نیست هدایت ایران برای راهیابی به المپیک، به او سپرده شود.

پیمان اکبری/ ایرانی

کاپتان سابق تیم ملی و سرمربی تمام تیم‌های ملی ایران ،جز تیم ملی اصلی بزرگسالان! پیمان اکبری با پایان دوران بازی،‌ سرمربی پیکان تهران شد و در همان سال اول مربیگری قهرمانی لیگ برتر والیبال (۱۳۸۹-۹۰)، قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا ۲۰۱۱ اندونزی و کسب عنوان پرافتخار سومی باشگاه‌های جهان را از آن خود کرد. او اخیرا سرمربی‌گری پنج تیم ملي از تیم ملی دانشجویان گرفته تا تیم ملی ب بود.به همین دلیل و البته علاقه فدراسیون به او، بعید نیست نام پیمان به عنوان سرمربی تیم ملی ایران اعلام شود.

بهروز عطایی/ ایرانی

بهروز عطایی عضو پیشین تیم ملی والیبال است که تجربه حضور در تيم نوجوانان و تيم ملي را دارد .او دستيار مرحوم حسین معدنی در تيم ملي تا بعداز بازيهاي آسيايي ٢٠١٠ گوانگ ژو و قبل از آمدن ولاسكو بود. سرمربي تيم كاله که با این تیم به قهرمانی های زیادی در لیگ ایران رسیده ، احتمالا آخرین گزینه هدایت تیم ملی در حال حاضر باشد، اما می تواند یکی از دستیاران ایرانی مربی انتخاب شده باشد و برای آینده، جایگاهی برای خود دست و پا کند. هرچند انتقادات او احتمال حضورش را كمرنگ كرده است.

 

258 41

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    62 32
    لطفا یه نفر که از لحاظ روحی و اخلاقی به ایرانی ها بیاد. مهربان و خونگرم باشه. این خصوصیات توی بازی های خیلی به چشم میاد. تجربه و توانایی فنی که جای خودش رو داره.
    • بی نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
      25 2
      فقط جان اسپرا....
    • بی نام A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
      31 2
      مهربون چیه عزیز؟ یه نفر با دیسیپلین و سخت گیر در عین حال کار درست مثل این که در جریان نیستید که ایرانی جماعت باید زور بالا سرش باشه تا کار کنه. تیم کیروش رو ببین کیف کن.
  • محسن RO ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    ما به یک مربی بزرگ و باشخصیت و کاریزماتیک نیازمندیم و فقط و فقط آندره آناستازی و شاید در رده بعد مک کاچن. اگه قراره سراغ گزینه های دیگری بروند همین کارخانه و پیمان اکبری خودمون بهترند و تجربه کسب می کنند.
  • امید IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    11 3
    وقت نیست باید سریع بهترین گزینه انتخاب شه
  • آریا IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    17 28
    آقای داورزنی لطفا فقط ولاسکو را بیاورید.
    • بی نام TR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
      10 2
      این بنده خدا مگه چی گفته که منفی هاش بیشترن؟
  • بی نام IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    16 15
    اولا جدايي كواچ خوبه ماكه نميتونيم همه بازيكناني كه باهاش مشكل دارن رو بندازيم بيرون مثلا اگه معروفو بذاريم كنار ميخوايم مهدوي كه خطاي پنجه دوضرب داره رو بياريم يا حسيني كه سنش رفته بالا؟ در مورد ظريف هم ديديم كه مرندي اصلا در حدش نيست ثانيا چرا افتخارات ديگر كارخانه مثل نايب قهرماني و سومي دنيا با نوجوانان و جوانانو ننوشتي خبر جون كم كم دارم ازت زده ميشم خبرجون تو كه خوب بودي
  • جمشید جهانی NL ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    25 3
    بی خود مربی لیست نکنید . تمامی مربیان خارجی که اسم بردید الان مشغول به کار هستند و در بهترین حالت در اواسط فروردین ماه 95 کارشون با تیم هاشون تموم میشه یعنی اصلا رو هیچ کدومشون نمیشهع حساب کرد . تا اونجایی که اطلاع دارم تنها گزینه ای که میشه روش فکر کرد هیو مک کاچن نیوزلندی است که سر مربی امریکا در المپیک 2008 پکن بود و این تیم را قهرمان المپیک آن سال کرد . که یادم هست زمانی که کواچ انتخاب شد او هم یکی از گزینه ها بود که رسما گفت تدریس در دانشگاه برای من مهمتر از سرمربی گری ایران است . پس بعید است الن هم بیاید.در مورد همه گزینه های داخلی هم باید بگم که خطر باند بازی به شدت احساس میشود و این نشان دهنده کارشناسی ضعیف در انتخاب مربی است که تیم در سال منتهی به المپیک با بحران سرمربی مواجه شده .
  • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    16 6
    اگر کارخانه بیاد باز هم بایددر آرزوی یک ست از آسیایی ها بمانیم
  • حسن A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    20 2
    پیمان اکبری؟حتما جک میگی.من میگم که محتشمیان باید سرمربی بشه و مجری شبکه ورزش هم دستیارشدر حد ایران هم هستن
  • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    17 3
    والیبالم ترکید دیگه فاتحمه صلوات
  • بی نام A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    57 5
    فقط آنتیگا...باهوش...استاد جنگ روانی...مورینیو والیبال
  • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    33 73
    کیروش رو اخراج کنیم با پولش بهترین مربی دنیا رو بیاریم
  • ابوالفضل IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    5 4
    آنتی گا مربی آمریکا بهترین گزینه است. عمو ولاسکو تاج سره
  • امین IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    13 2
    فقط آنتیگا
  • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    11 4
    الان بر چه أساسي لهستان كوچكترين أميدي به المپيكي شدن نداره؟
    • رضا DE ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
      2 4
      لهستان از اسلوونی شکست خورد و حذف شد
  • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    54 0
    ما یه مربی میخوایم که دیکتاتور باشه هر بازیکنی بخواد شاخ بازی در بیاره به شدت باهاش برخورد کنه و در عین حال روان شناس خوبی هم باشه یه چیزی تو مایه های ولاسکو
  • حمید IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    18 11
    اول آنتیگا بعد آناستازی بعد برناردی بعد مک کاچن . مجبور شدیم لوزانو یا کواچ
  • ناشناس IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    6 4
    فقط3تا آخری نباشند خوبه
  • م IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    1 1
    دوستانی که تحلیل رو نوشتن بد نیست بدونن که تصمیمات اصلی رو در تیم ملی فرانسه فیلیپ بلن دستیار آنتیگا میگیره. آنتیگا با صفر سابقه مربیگری سرمربی لهستان شد با این شرط که بلن دستیارش باشه. بلن سالها سرمربی تیم ملی فرانسه بوده ولی بدلیل تعهداتی که به فدراسیون جهانی داره و باهاشون کار میکنه نمیتونه رسما سرمربی تیمی بشه. آنتیگا بدون دستیاری بلن بدرد نمیخوره فعلا تا خودش کم کم آبدیده بشه بعنوان سرمربی.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    8 1
    مربی لهستانی یه جورایی شبیه ولاسکوه.خیلی ارام و باوقار در سخت ترین شرایط تیم رو کوچ می کرد.
  • بی نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    3 5
    بهتره پول مربی را بین بازیکنان توزیع کنند بازی بچه ها خوب میشه مشکل پوله نه مربی
  • بی نام EU ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    4 24
    باید یه مربی با غیرت ایرانی بیاریم. اجنبی به فکر جیبشه و هیچ کارایی نداره و به درد نمیخوره چون عرق ایرانی نداره. باید یه مربی با اصالت و خون آریایی بیاد.
  • محمدرضا US ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    2 0
    فقط آنتیگا .
  • روزبه A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    7 1
    عجیبه یه سری ها هی میگن آناستازی در صورت که آخرین تجربه آناستازی تو یک تیم ملی خیلی موفق نبوده اونم با لهستان ، به نظر من مک کاچن با توجه به این اینکه از لحاظ روانی میتونه روی بازیکنا کار کنه بهترین گزینست و بعد از اون جان پائولو مونتالی سرمربی سابق ایتالیا که البته چند سالی میشه مربی گری نکرده اما با کم ترین داشته ها همیشه بهترین نتایج رو گرفته
  • بی نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    7 1
    آنتیگا از آناستازی بهتره.بازی های خوب لهستان با مربیگری آنتیگا جلوی چشمونه بعد بعضی ها هی میگن آناستازی.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    4 0
    تیم ملی به یه مربی کاریزماتیک نیاز داره چیزی کواچ نداره .... کواچ به لحاظ فنی خوبه ولی ملی پوش ها باهاش سازگار نیستن و حرف شنویی ندارن
  • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    3 3
    انتیگا اگر مربی بود با تیم خودش ملی میشد تیم ایران یک مربی با تجربه لازم داره
  • محمد A1 ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    9 0
    عمرا نیان .چون اول در مورد علت جدایی کواچ تحقیق می کنن .چون ممکنه همین بلا سر خودشون هم بیاد.حالا بازیکنان ما راه کله پا کردن مربی را خوب بلدند.
  • بی نام A1 ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    4 4
    ما مربی جوان به دردمون نمیخوره باید یکی باشه که بازیکنا حرمت موی سفیدشو حداقل نگه دارن
  • بی نام A1 ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    12 1
    یه نفرم از فدراسیون از بازیکنا انتقاد نکرد یه نفرم نگفت آقایون چرا با غرور بازی میکنید یه نفرم نگفت آقایون چرا بعد از هر باخت هرهر میکنید...همه کاسه کوزه ها سر کواچ شکست...واسه مربی بعدیم دارن حالا ببین
  • بی نام A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    چه اتفاقی واسه همسر مک کاچن افتاده و تو کدوم کشور اسیایی که دوست نداره به ایران بیاد
  • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    1 1
    فقط مایلی کهن
  • بی نام A1 ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    مشکل فرهنگ ماست خواب آن تیم بی ادعا را بببینیم الان مشکل بازیکنان هستند ویک دیکتاتور لازم است کهآنها را بشکند البته پس از مدتی آنهم جواب نمی دهد.فوتبال کشتی وزنه برداری همه بعد از موفقیت این شرایط را داشته اند به نظر مدیریت ورزشی ما ایراد دارد یادم هست با خود ولاسکو هو اوایل همین برخوردها شد