مدیر منطقه 11 شهرداری کرج گفت: به منظور احیای بافت های فرسوده و ارتقاء معماری شهری، مالکان بافت های فرسوده در این منطقه از تسهیلات ویژه برخوردار می شوند.

 به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج،مهدی فاطمی با اعلام این مطلب، عنوان کرد: تسهیلات تشویقی برای نوسازی بافتهای فرسوده، ضمن کمک به ارتقاء معماری شهری و سیمای بصری، موجب بهسازی، استحکام بنا و نزدیک شدن به استانداردهای روز می شود.

مدیر منطقه 11 شهرداری کرج، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح احیای بافتهای فرسوده، تخفیف طراحی، نظارت مهندسین ناظر و مازاد یک طبقه به عنوان تشویق به مالکان بافت های فرسوده داده می شود که همچنین وام به این مالکان از دیگر تسهیلاتی بوده که به منظور اجرایی شدن طرح مذکور در نظر گرفته شده است.

فاطمی افزود: با توجه به پایین بودن متراژ املاک واقع شده در بافت فرسوده و عدم تجمیع پلاکها، مالکینی که تمایل به احیاء بافت فرسوده دارند به معاونت معماری و شهرسازی منطقه 11 شهرداری کرج مراجعه نمایند تا با توجه به امتیازات فوق، نوسازی پلاکهای فرسوده هر چه زودتر در سطح منطقه اجرایی شود.

این مسئول در پایان یادآور شد: شهروندان ساکن در منطقه 11 شهرداری کرج می توانند با مراجعه به معاونت شهرسازی منطقه، علاوه بر برخورداری از تخفیف عوارض پروانه ساختمانی از تسهیلاتی مانند تقسیط بدون کارمزد و باقیمانده عوارض با حداکثر سه سال دوره تقسیط، محفوظ ماندن حق امتیاز خدمات زیر بنائی از قبیل آب، برق، گاز، و نظاریر آن پس از نوسازی بدون دریافت حق نگهداری، قابلیت تبدیل به تسهیلات خرید برای سازنده و چند امتیاز دیگر ارائه شده در خصوص بافتهای فرسوده بهره مند شوند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =