فرماندار کرج: بانوان باید برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در خانواده آموزش ببینند

فرماندار ویژه کرج در خصوص محور اقتصاد مقاومتی و نقش زنان در پسا تحریم و همچنین حضور زنان در انتخابات صحبتهایی را انجام داده که می خوانید

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج، در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در خصوص نقش زنان در شرایط پس از تحریم گفت: در شرایط پس از تحریم، برنامه ریزی برای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی تنها راه دستیابی به توسعه کشور است و بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، مردمی کردن اقتصاد مقاومتی، از الزامات آن است.در این میان، بدون شک زنان به عنوان محور تربیت فرزندان در خانواده ، می توانند با سمت و سو دادن به نگرش های کل اعضای خانواده نقش موثری در نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی در جامعه داشته باشند.
وی افزود: یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی مدیریت مصرف و پرهیز از اسراف و تبذیر است که می بایست برای مدیریت مصرف در جامعه فرهنگ سازی شود. برای فرهنگ سازی مدیریت مصرف، رسانه ها و سایر دستگاه های مسئول ، نقش اساسی دارند. اما آموزش مادران در خانواده ها می تواند به صورت کاملاً اساسی بر دیدگاه افراد خانواده در زمینه مدیریت مصرف به خصوص مصرف انرژی اثرگذار باشد.
معاون استاندار البرز در ادامه تاکید کرد: یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی ، درون زا بودن اقتصاد کشور و حمایت از کارآفرینی است. در این خصوص بانوان جامعه ما می توانند با فعالیت در بخش های اقتصادی، موجب پررونق شدن اقتصاد کشور شوند.
وی خاطرنشان ساخت: امروز برخورداری از تحصیلات عالیه، تخصص و آگاهی از فناوری ابزار کارآمدی است که جامعه زنان ما از آن برخوردار هستند. به نظر بنده شرایط پس از تحریم ، فرصت مغتنمی است که زنان در این میان نقش طلایی خویش را بر عمده گرفته و حضور فعالی در تولید و کارآفرینی داشته باشند.
وی افزود: نقش مادران در پرورش فرزندان کارآفرین و برنامه ریزی برای آینده فرزندان بسیار موثر است. چرا که می توانند با پرورش خلاقیت در فرزندان خود، زمینه رابرای پرورش روحیه کارآفرینی و فعالیت در بخش های تولیدی در آینده فراهم کنند.
ایرانی، به استفاده از تولیدات داخلی برای شکوفایی اقتصاد کشور به عنوان یک ضرورت تاکید کرده و گفت: در خانواده ای که زن تولید کننده است با تعصب بیشتری تولیدات داخلی را مصرف می کند، فرزندان خانواده نیز این را می آموزند و در زندگی خود به کار می گیرند و این بهترین شیوه آموزش برای نهادینه کردن آن در جامعه است.
فرماندار کرج، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در خصوص برنامه های فرمانداری کرج برای توسعه مشارکت زنان در بخش های مختلف گفت: یکی از مهمترین محورهای مورد توجه فرمانداری کرج در توسعه مشارکت ، افزایش توانمندی زنان در بخش های مختلف فعالیت آنها در جامعه است.
وی افزود: در حال حاضر برنامه های آموزشی در زمینه آگاه سازی زنان در موضوعات سلامت و بهداشت، توانمند سازی آنان در خصوص مهارت های زندگی و سبک زندگی ایرانی- اسلامی، توسط ادارات متولی این موضوعات در حال اجراست. همچنین در خصوص آموزش های رایگان برای اقشار آسیب پذیر جامعه جهت کارآفرینی اقدامات مختلفی از قبیل هماهنگی با اداره کار و امور اجتماعی، فنی و حرفه ای ، و همچنین پی گیری برای تسهیلات کارآفرینی اجرا شده است.
فرماندار کرج، اجرای طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای ارتقاء سطح آگاهی زنان را سرمایه گذاری برای کاهش آسیب های اجتماعی در آینده جامعه دانسته و گفت: اگر بانوان در جامعه نسبت به موضوعاتی نظیر پیشگیری از اعتیاد و بیماری ها، حفاظت از محیط زیست و مدیریت مصرف در خانواده، نقش ورزش و تغذیه مناسب در سلامتی افراد خانواده و مواردی از این دست آگاهی داشته باشند، بسیاری از هزینه های درمان و مواجهه با آسیب های اجتماعی کاهش می یابد که در این راستا دستگاه های مسئول همگی در حال اجرای دوره های آموزشی هستند اما می بایست با هماهنگی با یگدیگر فعالیت کنند تا ارائه خدمات تنها متوجه بخشی از بانوان جامعه نشود و همه افراد را در برگیرد.
حضور زنان در انتخابات به معنای توسعه مشارکت سیاسی است
فرماندار کرج در زمینه ضرورت حضور زنان در عرصه انتخابات نیز گفت:حضور زنان در انتخابات به معنای توسعه مشارکت سیاسی در جامعه است که با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان، مشارکت سیاسی زنان در هر دو بخش افزایش مشارکت عمومی برای پرشور بودن انتخابات پیش رو و همچنین حضور آنان به عنوان کاندیدا در مجلس شورای اسلامی، می تواند به صورت جدی اثرگذار باشد.
وی افزود: جامعه زنان ،نقش مهمی هم در پیروزی انقلاب اسلامی و هم در استقرار حکومت داشته و نیمی از جامعه را تشکیل می دهند . بنابراین رای آنها در انتخابات، تاثیر بسیار زیادی بر آینده کشور دارد. لذا آگاهی این قشر برای انتخاب فرد اصلح، بسیار ضروری است که در این راستا، فرمانداری ویژه شهرستان کرج برنامه های متنوعی در دستور کار داشته از جمله در نظردارد همایشی با عنوان " راهکارهای افزایش مشارکت سیاسی زنان" را در آبان ماه برگزار نماید تا برای حضور حداکثری زنان در انتخابات برنامه ریزی نماید.
ایرانی اضافه کرد: در نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید، بستر حضور زنان در عرصه های سیاسی بویژه مجلس شورای اسلامی فراهم است و امیدواریم زنان توانمند کشور ما بتوانند در این دوره با حضور خود، در افزایش مشارکت مردم نقش خوبی را بر عهده بگیرند.
وی در پایان از سازمان های مردم نهاد فعال در عرصه های گوناگون علمی، فرهنگی، ورزشی، حمایتی و همچنین توانمندسازی بانوان خواست تا حضور موثر خود در ارائه و اجرای طرح های مختص بانوان ، برای مشارکت بیش از پیش بانوان در عرصه های مختلف جامعه فعالیت نمایند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =