بررسی ایجاد شبکه دفع بهداشتی فاضلاب و پسماند زباله ها در شهرستان تکاب

در جلسه ای که با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و فرماندار تکاب در محل استانداری برگزار شد، مسائل و مشکلات دفع غیربهداشتی فاضلاب و زباله شهری شهرستان تکاب مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ،عطاپور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در جلسه کمیته زیرمجموعه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان که با موضوع دفع غیربهداشتی فاضلاب و زباله شهری شهرستان تکاب در محل استانداری ترتیب یافت، اظهار کرد: یکی از مهمترین خدمات مورد نیاز برای زندگی شهری، ایجاد شبکه دفع بهداشتی فاضلاب و پسماند زباله هاست که متاسفانه این موضوع تاکنون در شهرستان تکاب به مرحله اجرا درنیامده و شهروندان را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است؛ لذا از دستگاهها و شرکت های متولی امر در استان بویژه شرکت آب و فاضلاب انتظار می رود موضوع مذکور را به صورت جدی پیگیری و در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی ادامه داد: تکاب از جمله شهرستان های دارای گردشگر بین المللی در استان و کشور است و لازم است در این شهرستان به مسائلی از قبیل امکانات زیرساختی و بهداشتی و زیباسازی و مبلمان شهری، بیشتر توجه شود که البته در کنار اقدامات فنی و عمرانی، باید آموزش، فرهنگسازی و ارتقای مشارکت شهروندان در امور مختلف نیز لحاظ شود.

ثقفی فرماندار تکاب نیز در این جلسه به تشریح مسائل و مشکلات شهرستان در خصوص فاضلاب و مدیریت پسماند شهری پرداخت و خواستار توجه و جدیت بیشتر مسئولان و مدیران استان در جهت رفع این مشکلات شد.

وی گفت: لایه‌های زیرین مناطق شهری تکاب نفوذ ناپذیربوده و فاضلاب‌های دفع شده از منازل جذب خاک نمی شوند و همین امر موجب بروز مشکلات بهداشتی در تکاب شده است.

نمایندگان دستگاهها و شرکت های خدماتی نیز در این جلسه پیشنهادات خود را در خصوص راهکارهای اجرای سیستم فاضلاب شهری و مدیریت پسماند شهری در تکاب مطرح کردند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 469065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =