۰ نفر
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
موزه آب در دزفول راه‌اندازی می‌شود

مهر نوشت : رئیس کمیسیون خدمات شورای شهر دزفول گفت: طبق توافق صورت گرفته با سازمان آب و برق خوزستان، موزه آب در شهرستان دزفول راه‌اندازی می‌شود.

فرهاد جاموسی  یکی از دغدغه‌های اصلی مردم و شهرداری دزفول را بحث ساماندهی وانت‌بارهای سیار برشمرد و عنوان کرد: متأسفانه با وجود اینکه این طرح در شورا مصوب و حتی نقاطی نیز برای استقرار وانت‌بارها مشخص شد اما به دلیل همکاری نکردن مناسب از سوی مقامات قضایی و نیروی انتظامی و استاندارد نبودن نقاط مشخص شده، اجرای این طرح موفق نبود.
وی افزود: در حال حاضر مجدداً بازنگری طرح با حضور دادستان، شهردار و اعضای کمیسیون خدمات شورای شهر دزفول را در دستور کار قرار داده‌ایم تا ظرف یک ماه آینده بتوانیم با یکسری اقدامات اصولی، این معضل که زیبایی بصری ورودی‌های شهر را تحت شعاع قرار داده را تا حد زیادی برطرف کنیم.
جاموسی همچنین از آغاز به کار ساخت یک ساختمان با عنوان شهرداری بافت قدیم در راستای توجه دقیق به رفع مشکلات بافت خبر داد و گفت: بحث نهضت آسفالت را نیز باوجود کمبود بودجه تاکنون در تمام نقاط به‌ویژه جنوب شهر ادامه داده‌ایم تا به مطالبات اصلی مردم توجه کافی داشته باشیم.
رئیس کمیسیون خدمات شورای شهر دزفول گفت: تابلوی برخی از خیابان‌های شهر فرسوده و کمرنگ شده‌اند و حتی برخی خیابان‌ها تابلو ندارند به همین دلیل مرمت تابلوهای تمام خیابان‌های شهر از جمله برنامه‌های ما در بودجه سال ۹۵ است تا بتوانیم این دغدغه مردم را نیز برطرف کنیم.
جاموسی عنوان کرد: دزفول یک شهر میراثی است به همین دلیل بحث توریسم برای ما بسیار مهم است و چون گسترش امکانات در بحث جذب توریسم مؤثر است در حال حاضر شهرداری در این امر ورود کرده و مقرر شده تا با خرید چند خانه و زمین بتوانیم در بافت قدیم شوادان و سفره‌خانه‌های سنتی را ایجاد کنیم.
وی همچنین تصریح کرد: خوشبختانه بحث راه‌اندازی موزه آب در دزفول نیز مطابق با تفاهم‌نامه سازمان آب و برق استان با شهرداری و اداره میراث شهرستان مایید شده که خانه‌ای را نیز در کنار پل جدید برای این موزه که می‌تواند در بحث گردشگری درآمد بسیار خوبی برای شهر داشته باشد، در نظر گرفته‌ایم.
جاموسی با بیان اینکه دفتر یونسکو در دزفول، شهرداری و میراث فرهنگی شهرستان باید در جهت توسعه گردشگری و جذب توریسم ارتباطات خود را قوی‌تر کنند، گفت: ما باید با دانشگاه‌های شهر از جمله دانشگاه جندی‌شاپور و آزاد تعاملات زیادی داشته باشیم و از آنها بخواهیم که طرح‌ها، پیشنهاد‌ها و چشم اندازهای خود را به ما ارائه دهند.
وی ادامه داد: متأسفانه ما در چند سال اخیر به این امر مهم توجه نداشته‌ایم و هر فردی با روی کار آمدن طرح‌ها و اهداف خود را دنبال کرده است، در حالی که با ایجاد پژوهشگاه و بهره‌مندی از دستاوردهای دانشگاه‌های شهر و استفاده از آنها در پیشبرد امور می‌توانیم به موفقیت‌های چشمگیری دست یابیم.
رئیس کمیسیون خدمات شورای شهر دزفول افزود: از تمام شهروندان نیز تقاضا داریم تا با مراجعه حضوری، تلفن‌های گویا و به شکل‌های مختلف انتقادات و پیشنهاد‌ها خود را با ما در جهت توسعه شهر و رفع مشکلات اساسی در میان بگذارند و قطعاً ما از نظرات آنها بهره می‌بریم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 469311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =