واحد مرکزی خبر نوشت: پایگاه اینترنتی این روزنامه آمریکایی در مطلبی به قلم آرمسترانگ ویلیامز نوشت: اسرائیل- واقعی ترین دوست آمریکا در خاورمیانه( غرب آسیا) هدف حملات تروریستی قرار گرفته است، اما دوباره دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به اسرائیل پشت کرده است.

از آنجایی که آمریکا نتوانسته است در شرایط ضروری حمایت همه جانبه از اسرائیل داشته باشد، چرا دولت اوباما ترجیح می دهد به جای درخواست توقف فوری و کامل حملات و تحرکات فلسطینی ها در این رابطه اظهارات مبهمی داشته باشد.
در یک ماه گذشته اسرائیل مورد هجوم تروریسم بیمارگونه فلسطینی ها قرار داشته است. شهروندان بی گناه اسرائیلی در جریان کارهای روزمره شان از طرف فلسطینی ها مورد حمله قرار می گیرند.

در روزهای اخیر حملات تروریستی هماهنگ در چندین شهر اسرائیل افزایش یافته است.این در حالی است که مقامات فلسطینی از محکوم کردن حملات تروریستی یا درخواست برای متوقف کردن خشونت ها سرباز زده اند.
این روزنامه نوشت هیچ کشوری نباید مورد هجوم چنین وحشیگری هایی قرار گیرد. تروریسم هرگز قابل قبول نبوده است و واکنش دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و مردم اسرائیل به این گونه حملات تروریستی مناسب بوده است. علاوه بر افزایش اقدامات امنیتی، شهروندان اسرائیلی نیز برای دفاع از خود سلاح حمل می کنند تا بتوانند توطئه تروریست ها را برای کشتن افراد بی گناه بیشتر خنثی کنند.

متاسفانه واکنش آمریکا به دوست نزدیکش اسرائیل-که بار دیگر مورد هجوم تروریست ها قرار گرفته است- اتخاذ یک سیاست خارجی مبهم و ضعیف بوده است.

دولت اوباما به جای حمایت همه جانبه از اسرائیل، با گستاخی تمام از اسرائیل به عنوان قربانی این موج تروریسم، انتقاد کرده است. جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در اظهارات شرم آور اخیرش درباره تحولات اخیر اسرائیل سعی کرد این حملات تروریستی را با گفتن این که شهرک سازی های اسرائیل به بیشترین میزان خود افزایش یافته و باعث شده است ناامیدی در میان فلسطینی ها افزایش یابد، توجیه کند.

این روزنامه در پایان نوشت: آمریکا باید شانه به شانه اسرائیل بایستد و بر اساس ارزش ها و منافع مشترک حمایت همه جانبه ای از این کشور یهود برای مقابله با این چالش بزرگ داشته باشد.
اما به نظر می رسد دولت اوباما آگاهانه تصمیم گرفته است بین تروریست ها و دوستانش معادله ای اخلاقی نادرست ایجاد کند. این انتخاب نه تنها نادرست بلکه به شدت خطرناک نیز هست. دوست ما اسرائیل لیاقت حمایت بهتری را دارد و نباید از طرف تروریست های فلسطینی و دولت اوباما از پشت خنجر بخورد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 469463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =