معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار البرز گفت: در راستای اجرای بند ج ماده ۴۶ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه، تفاهم نامه ای فی مابین معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز و اداره کل آموزش پرورش استان منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین البرز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، عبادااله کامکار با اعلام این خبر در نشست انعقاد تفاهم نامه برای واگذاری خدمات الکترونیکی به دفاتر پیشخوان گفت: با تاکیدات و پیگیری های مستمر استاندار محترم در راستای اجرای مفاد برنامه پنجم توسعه کشور ، به جهت برون سپاری فعالیت ها و تسهیل در ارایه خدمات به مردم شریف استان، تفاهم نامه واگذاری 5 خدمت الکترونیکی بین استانداری و اداره کل آموزش و پرورش استان به دفاتر پیشخوان خدمات دولت منعقد شد.
وی افزود: این خدمات طی زمانبندی مصوب کارگروه مربوطه از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت به مردم شریف استان ارائه می گردد. لازم به ذکر است تمامی دستگاه¬هاي اجرايي مکلفند با توجه به ماده 38 قانون مديريت خدمات کشوري و بخش 2 بند (ج) ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه، خدمات قابل واگذاري خود را در چارجوب تفاهم¬نامه‌ای که با معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری منعقد می نمایند را به دفاتر پیشخوان خدمات دولت واگذار كنند.
کامگار گفت: بدین منظور دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری البرز ماموریت یافته است با همکاری دستگاه های مرتبط استانی نسبت به عملیاتی نمودن برنامه های مصوب اقدام و با برگزاری جلسات لازم با ادارات کل استان امور مرتبط با این موضوع را پیگیری و نظارت نماید.
دفاتر پیشخوان ظرفیتی مناسب برای کاهش مراجعات به دستگاههای اجرایی است
معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار البرز دفاتر پیشخوان را ظرفیتی مناسب برای کاهش مراجعات به دستگاههای اجرایی خواند .
کامکار افزود: با کاهش مراجعات به دستگاههای اجرایی زمینه برای اجرای هرچه بیشتر طرح تکریم ارباب رجوع فراهم می شود .
وی ادامه داد: دفاتر پیشخوان نقش موثری در تسهیل و سرعت بخشی به امور اداری دارند و ازاین ظرفیت موجود دراستان البرز باید نهایت بهره را برد.
کامکار گفت: دراین دفاتر تعداد قابل توجهی از افراد برای خدمات الکترونیکی به مردم مشغول به کار شده اند بنابراین دفاتر پیشخوان در بخش اشتغالزایی نیز بی تاثیر نبوده است.
وی تاکید کرد: با توجه به موارد فوق ارایه بخشی از امور اداری دستگاههای اجرایی به این دفاتر که با هدف ارایه خدمات بهتر اداری به مردم راه اندازی شده اند ، ضروری به نظرمی رسد .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 470275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =