خودروی خورشیدی دانشگاه تهران به نام غزال ایرانی ۳ توانست پس از طی ۳ هزار کیلومتر در آفتاب سوزان استرالیا به خط پایان مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی برسد و در میان برترین‌های جهان قرار بگیرد.

در مسابقات جهاني امسال خودروهاي خورشيدي موسوم به دبلیو اس سی (World Solar Challenge) پنجاه خودرو از كشورهاي مختلف جهان شركت كرده‌ بودند كه بايد مسافتي سه هزار كيلومتري را در مناطق دور افتاده و داع استراليا پشت سر می‌گذاشتند. این رقابت از شمال استرالیا شروع شد و نقطه پایانی آن شهر آدلاید در جنوب این کشور بود. در شرایط سخت خودروهای خورشیدی غزال ایرانی توانست به خط پایان این مسابقات برسد.  یکی از مقررات اصلی رقابت این است که اتومبیل ها فقط اجازه ذخیره ۵ کیلووات ساعت انرژی را در هر زمان دارند.باقی انرژی باید از خورشید یا حرکت ماشین به دست آید. در رقابت‌های امسال هلند در رقابتی نزدیک با ژاپن مقام اول را به دست آورده است. 

تیم خودرو خورشیدی پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران که بیش از 10 سال است که در زمینه طراحی و ساخت خودروهای خورشیدی فعالیت دارد امسال برای اولین بار با خودرویی دوسرنشینه که نسل سوم خودروی خورشیدی غزال ایرانی به شمار می رود در اين رقابت شركت كرده بود.

مسابقات بین المللی خودرو خورشیدی در استرالیا در سه کلاس اصلی برگزار می شود. در کلاس Adventure خودروهای سه چرخ تک سرنشین که ساده ترین طراحی را دارند در کلاس دوم(Challenger) خودروهای چهارچرخ تک سرنشین و در کلاس سوم (Cruiser class) خودروهای چهار چرخ دو سرنشین به بالا که جدیدترین طراحی ها را دارند شرکت می کنند که تیم خودرو خورشیدی دانشگاه تهران در دسته سوم قرار داشت.

۵۴۵۴

کد خبر 471054

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرش A1 ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    110 2
    خسته نباشن . راستی ما نفهمیدیم خلاصه جایگاهشون چندم بود
    • بی نام IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
      49 7
      لابد از آخر اول شدند البته مهم نيست، همين كنه تونستند به خط پايان مسير 3 هزار كيلومتري برسند ارزش داره. اين همه خودرو فرغون وطني داريم كه آدم جرأت نميكنه باهاشون مسير 1 هزار كيلومتري را بره.
    • دانشجو IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
      62 6
      برادر عزیز، بعضی مسابقات برای سرعت یا اولی دومی نیست، بلکه برای طی کردن مسیره. همینکه به خط پایان برسی، خودش یه مولفه مهمه.
  • rezamk22 A1 ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    33 11
    پرچم دانشکدمون بالاست
  • بی نام IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    39 1
    از 11 تا تیم 8 امند. http://www.worldsolarchallenge.org/dashboard/timing
    • بی نام A1 ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      10 0
      هشتم نشدند چون بخشی ازمسیر توسط خودرو دیگه ای کشیده شدند و از رده بندی خارج شدند . کلا 5 کشور مسیر رو بطور کامل طی کردند و در جایگاه قرار گرفتند. البته دستشون درد نکنه از همین جا خسته نباشی میگم. چون به هر حال اولین بارشون بود. انشاله در اینده بهتر میشند.
    • بينام IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      4 0
      با اين حساب 7 تيم را پشت سر گذاشته البته چون با دنده عقب حركت ميكرده باز خوبه 10 تيم را اينجوري پشت سر نگذاشته. خداييش خودرو دانشگاه ميشيگان يه چيز ديگه است.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    2 8
    همشونم شلوارک پوشیدن... این چه وضعیه؟ اینه فرهنگ ایرانیاسلامی؟ با اینا باید برخورد شه
    • بی نام GB ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
      0 0
      به شما چه ربطی داره؟ تو هم می خوای لباسی بپوشی از من اینا اجازه می گیری؟
  • مادر IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    4 1
    خدا هر لحظه یاورشون بود همین که با زحمات شبانه روزی تونستند با دیگر کشورها مسابقه دهند ومقام هفتم جهان روکسب کنند باعث افتخار هست کاش دولت حمایت و نخبه پروری میکرد
  • خواهر A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    9 0
    من دورادور شاهد زحمات شبانه روزى اين بچه ها بودم و از ارزش كارشون با توجه به بودجه و حمايت محدود خبر دارم. بد نيست بدونين تيم اول از هلند بودجه ٢٢ ميليون دلارى داشته و تيم ما كه هفتم شده ٣٠٠هزار دلار. بازم آفرين به همشون كه اسم ايران و دانشگاه تهران رو در عرصه هاى بين المللى مطرح ميكنن و اميدوارم همشون به مراتب عالى تو درس و كارشون برسن و حمايت بيشترى بشن
  • نفس IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    4 0
    دست مریزاد . خدا قوت . ان شاءالله در مسابقه بعدی رتبه اول رو کسب کنید و چشم حسودان و بدخواهان پیشرفت مملکتمون رو کور کنید .
  • بی نام A1 ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    0 0
    احسنت واقعا با این هزینه در برابر خودروهای دیگه گل کاشتن واگه حمایت بشه شکی نیس ایران همه جا قطعا اول هس . ولی متاسفانه همکاری نمیکنن .

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین