نمایشگاه نقاشی‌های علاء بشیر با مضمون خانه و امنیت در بریتانیا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، 20 سال خدمت و زندگی درکنار یکی از بدنام‌ترین دیکتاتورهای دنیا موجب شده آثار دکتر علاء بشیر تصویری مخوف از وحشت جاری در عراق سالهای اخیر ارائه دهد.

نمایشگاهی جدید که برای اولین‌بار بطور کامل آثار علاء بشیر را نمایش می‌دهد در «امبریس آرتس» در مرکزهنری دانشگاه لیسستر از روز 15 مه تا 4 جولای برگزار می‌شود. افتتاحیه این نمایشگاه روز 14 مه است.

این نمایشگاه که «آثار اخیر: خاطرات کلیدها» نام دارد مجموعه‌ای است از نقاشی‌ها و چند طراحی تک خطی بشیر با محوریت کلید.

دکترخصوصی صدام حسین درمورد معنای کلید می‌گوید: «معنای خانه سال‌ها دغدغه من و پس از ترک عراق موضوع اصلی من بود.جستجو برای پیدا کردن نماد یا استعاره‌ای جهانی برای خانه٬ من را به جنبه‌های گوناگون زندگی بشری - زیستی٬ اجتماعی٬ تاریخی و روانشناختی- کشاند. به نظرم کلید با وجود تمام بحث‌برانگیزی‌اش استعاره‌ای از خانه است و نه نماد آن.»

علاء بشیر سال 2003 از عراق فرار کرد و امروز به همراه همسرش در حومه ناتینگهام زندگی می‌کند. او در سراسر جهان نمایشگاه برگزار کرده و نماد پیروزی هنر بر وحشت جنگ است.

استلا کولوتبانیس مدیر هنرهای تجسمی «امبریس آترس» درمورد این نمایشگاه می‌گوید: «علاء بشیر هنرمند برجسته‌ای است که در شرایط دشواری کار کرده. نقاشی‌ها و طراحی‌های او حالا خاطراتی از گذشته هستند و نشانگر سفر احساسی و تلاش او برای کنار آمدن با زندگی که از آن فرار کرده است.»

آرت‌دیلی / 3 مارس

کد خبر 47107

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • homayun SE ۱۱:۱۱ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۲
    0 0
    ایشون شاید مثه رهبرش دنباله کلیده دره قادسیه بوده ، همه عرب هاهمین جوری فکر میکنن ، زنده باد ایران .