۰ نفر
۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۵

وز وز گوش یکی از آن بیماری هاییست که در ظاهر ساده اما در واقع بسیار اذیت کننده و عذاب آور است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از کاربران در کامنتی درباره یک بیماری که به ظاهر غیرمهم اما بسیار عذاب آور سخن گفته. او نوشته که مدت زیادی است از بیماری وز وز گوش رنج می برد و هیچ درمانی برای آن پیدا نشده و حمایت خاصی نمی شوند. او گفته که در بین کسانی که این بیماری را دارند کسانی هستند که حتی دست به خودکشی می زنند.


سیامک مره صدق، عضو کمیسیون بهداشت مجلس در این باره به خبرآنلاین می گوید: متاسفانه یکی از بدترین بیماری های موجود همین وز وز گوش است که انواع مختلفی دارد.


او ادامه می دهد: درمان وز وز گوش درمان پیچیده ایست و برخی از انواع آن حتی درمان هم ندارد که البته این در دنیا هم به همین شکل است.


مره صدق می گوید: این بیماری انواع فراوان دارد که در یک نوع آن به خاطر این که کاری از علم پزشکی برنمی آید حتی قطع عصب شنوایی تجویز می شود.


این نماینده مجلس ادامه می دهد: وز وز گوش با افزایش سن شروع و تشدید می شود و متاسفانه تا به حال هیچ درمان موثری برای آن شناخته نشده است.


او در پاسخ به این سوال که آیا در کشور راهی برای درمان و یا کم کردن آسیب های این بیماری پیدا شده می گوید: در همه جای دنیا در این زمینه مطالعاتی در دست انجام است و کشور خود ما جدیدترین امکانات و تکنیک ها در این زمینه در کشور ما وجود دارد.


او ادامه می دهد: از نظر درمانی نه فقط در این رشته بلکه در خیلی از رشته های پزشکی عقب ماندگی نداریم. به دلیل تحریم ها خودکفایی در زمینه درمان و تولید ابزار و دارو ایجاد شده که اثبات این مدعا هم سفر تعداد زیادی بیمار به کشور است که از کشورهای منطقه برای درمان و استفاده از دارو به کشور می آیند. عمان، عربستان، اقلیم کردستان، عراق و افغانستان کشورهایی هستند که توریسم سلامت به کشور می فرستند و همین نشان میدهد که ما در بین کشورهای منطقه از نظر پیشرفت سلامت در نقطه ی قابل قبولی هستیم.

 

17304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    1 0
    دلایل مختلفی داره چون علام بیماری های مختلفی هست ولی رژیم غذایی بی نمک و نوشیدن اب و کاهش استرس میتونه موثر باشه در کل هم درست تشخیص داده نمیشه علت چیه
  • بی نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    3 0
    واقعا تحملش مشکل است تا به امروز 10 تا از بهتزین دکتر ها رفتم راه حلی پیدا نشد.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    3 0
    اقای حاج اقا دکترسیامک مره صدق با یک ولعی به این مطلب مراجعه کردم که شاید راهنمایی داشته باشی نگو باز خوانی خبر صدا و سیماست.بعنوان یک ادم مطلع چیزی میگفتی که استفاده کنیم.
  • محبت اله زارع IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    5 0
    لطفا درج فرماييد شايد گوشي شنيد درد بزرگتر اين است كه رزمندگاني هستند كه اين عارضه را به دليل انفجارات در مناطق جنگي دچار شده اند و اكنون حتي به عنوان عوارضي كه منجر به جانبازي ميشود لحاظ نميكنند و هيچ خدمات پزشكي هم بابت آن ارايه نمي شود. در دوران دفاع مقدس حدود هشت ماه آر پي جي زن بوده ام و از ناحيه گوش آسيب ديده ام و اكنون دچار وزوز و كم شنوايي هستم و هيچ خدمت پزشكي هم دريافت نكرده ام
  • بی نام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    5 0
    بد چیزیه اونم وقتی تو ۲۱ سالگی یکسال ازش گذشته باشه
  • شیما A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    6 0
    سلام منم از این مشکل رنج میبرم، یه ترقه ی بزرگ کنار گوشم ترکید از اون روز همینجوری سوت میزنه گوشم، واقعا ناراحت کننده س. کاش یه راه حلی پیدا بشه، البته من شنیدم توی بیمارستان بقیه الله تهران یه کلینیک وزوز گوش هست، بپرسید اونا چیکار کردن برا این قضیه، راه حلی داره آخرش یا نه، این دارو های آرام بخشی که تجویز میکنن ضرر نداره؟ نخوریم بعدا یه مریضی بدتر بگیریم ترخدا پیگیری کنید لطفا :
  • اکرم سادات IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    1 0
    ببینید دلایلو، باید دقت کنید ببینید کدوم دلیل وزوز گوش شماس، بعضیاش قابل درمانه
  • اکرم سادات IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    وزوز نوع فردی، به علت بروز مشکل در گوش خارجی، میانی یا داخلی ایجاد می‌شود. وزوز عینی، در اثر اختلالات عروقی، وضعیت استخوانی گوش یا انقباضات عضلانی بروز می‌کند. فشار خون بالا یا پایین، تومور، دیابت، مشکلات تیروئید، آسیب به سر و گردن، آنتی بیوتیک ها، آرامش بخش‌ها و آسپیرین نیز باعث وزوز گوش می شوند. افزایش سن افراد بالای 65 سال. در این افراد، دیواره عروق سخت می شود و در نتیجه عروقی که حلزون گوش را تغذیه می‌کنند، تنگ شده و سبب کم‌خونی در قسمتی از حلزون می‌شوند که این خود عاملی برای ایجاد وزوز گوش است. قرار گرفتن در معرض صداهای بلند برای مدتی طولانی تجمع جرم در گوش سفتی استخوانچه‌های گوش میانی و چسبندگی آن‌ها
  • سید اکبر رضوی A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    1 0
    من هم رزمنده بودم ودر کربلای 5 خیلی آرپی جی زدم و این مشکل را دارم 20در صد شنواییم کم شده و عصب گوشم اذیت می کند
  • بی نام IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    1 0
    من هم در بمباران تهران گوشم آسیب دیده و سوت میکشد تا امروز هم علاجی برایش پیدا نکردم . و به دکتر های گوش و متخصصان پیشنهاد میکنم یک داروی برای آن درست کنند میلیاردر میشوند.