زمانی که در سال ۲۰۱۳ ایلان ماسک بنیانگذار شرکت‌هایی همچون تسلا موتورز، پی‌پل، و اسپیس‌اکس طرح هایپرلوپ را مطرح کرد خیلی‌ها آن را خیال‌پردازی تصور کردند. حالا اما قرار است طی چند هفته آینده ساخت مسیر آزمایش اولین هایپرلوپ در کالیفرنیا آغاز شود.

اولین مسیر آزمون تکنولوژی حمل‌ونقل هایپرلوپ (HTT) با طول هشت کیلومتر در عرض چند هفته آینده در کالیفرنیا ساخته خواهد شد. طراحان این تکنولوژی در نظر دارند 10 میلیون نفر از این مسیر آزمایشی اولیه که در دره کوی واقع است، استفاده کنند. ساخت این مسیر آزمایشی اما زمانی بیشتر از ۲ سال زمان نیاز دارد. 

هایپرلوپ نوع جدیدی از حمل و نقل سریع است که توسط ایلان ماسک بنیانگذار شرکت‌هایی همچون تسلا موتورز، پی‌پل، و اسپیس‌اکس مطرح شده است.

در این نوع حمل و نقل کپسول‌هایی در داخل لوله‌هایی که در آن شرایط خلأ حکمفرماست تا اصطکاکی در کار نباشد قرار می‌گیرند که سرعتی بالغ بر ۱۲۲۰ کیلومتر بر ساعت دارد. با این سرعت می‌شود ظرف تنها ۳۵ دقیقه از لس‌آنجلس به سان فرانسیسکو رفت. هایپر لوپ با استفاده از فشار هوایی که از عقب وسیله وارد و از خروجی‌های پائین آن به بیرون رانده می‌شود حرکت می‌کند.

مسافران به صورت انفرادی یا گروهی در جایگاهی قرار می‌گیرند و سپس به کمک آهنرباهای بزرگی بالا برده می‌شوند تا در کپسول‌هایی قرار گیرند. هرکپسول به اندازه 6 تا هشت مسافر جا دارد و در عرض 30 ثانیه مسافران پیاده و سوار خواهند شد.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • amin A1 ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    26 1
    ما هم قراره راه آهن تهران شیراز رو بسازیم
  • بی نام A1 ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    9 4
    عمرا اگه کار این آقای ماسک باشه...طبق معمول یکی از اعضای شرکت ایده ای خلق کرده و به نام رییس شرکت مطرح میشود...
  • سیا A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    4 0
    نوشته اید در خلا کامل حرکت میکند و بعد نوشته اید با فشار هوای پشت دستگاه، خب در این حالت خلایی وجود نخواهد داشت؟