شاهراه امام علی(ع) از شهرری واقع در جنوب تهران تا دار آباد واقع در شمال شرق پایتخت کشیده شده. ولی از همان روزهای اول، منتقدان این طرح عظیم می گفتند باعث ترافیک می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عکسهای ترسناک تصادفات هولناک در شاهراه امام علی(ع) به وفور در رسانه ها پیدا می شود. تصاویری که نشان می دهد این شاهراه به دلیل شیب زیادی که از شمال به جنوب دارد، چندان راه ایمنی نیست. به خصوص وقتی که برخی از رانندگان هشدارهای ممنوعیت سرعت بالای ۸۰ کیلومتر در ساعت را نادیده می گیرند و با سرعت رانندگی می کنند.

به جز ناامن بودن، راهبندانهای این بزرگراه در برخی از تقاطع ها و محل ورود مسیرهای فرعی به این شاهراه نیز مشکل دیگری از شهروندان تهرانی است. راهبندانهای این شاهراه به خصوص در تقاطع شاهراه امام علی با شاهراه شهید همت، باعث شد محسن سرخو عضو شورای شهر تهران و رییس کمیته حمل و نقل در صحن علنی این نهاد اعتراض کند که چرا مطالعات لازم درباره ترافیک این شاهراه صورت نگرفته است.
این مسئله بارها از سوی کاربران سرویس مشکلات مردم عنوان شده و اکنون یکی از شهرداران مناطق تهران در این باره می گوید در آینده ای نزدیک قرار است مشکل ترافیکی بخشی از شاهراه امام علی(ع) حل شود.
شهردار منطقه 8، از حل گره ترافیکی موجود در مسیر شرق به غرب خیابان جانبازان به بزرگراه امام علی (ع)، در آینده نزدیک خبر داده و گفته شهرداری تلاش می کند این مشکل مردم را حل کند.
بهمن نوری با اعلام این مطلب گفته است: تلاش داریم در راستای بازدیدهای میدانی مهم ترین مشکل مسیر شرق به غرب خیابان جانبازان و گره ترافیکی موجود در بزرگراه امام علی (ع) در اسرع وقت و با کمترین هزینه برطرف شود. در حال حاضر اقدامات لازم برای حل این مشکل آغاز شده که با همکاری مردم در کوتاه ترین زمان به نتیجه می رسد.
به نظر می رسد مشکلات مردم به روشهای گوناگون به شهرداری تهران منتقل شده و با وجود قول شهرداری منطقه ۸ برای رفع این مشکلات، هنوز ترافیک در ساعات صبح و بعدازظهر، باعث کلافگی شهروندان و اتلاف وقت آنها می شود.

 


۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    3 0
    با توجه به حجم خودرو تنها راه اضافه کردن یک طبقه به این بزرگراه هست. حتی خط بی آر تی هم از بین ببرن باز همین ترافیک هست. یه مشکل دیگه چاق و لاغر شدن متعدده که واقعن یه سریا رو مخ آدم رژه میرن. قرار بود باعث آرامش بشه تبدیل به غول مرحله آخر شد
  • بی نام IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    8 1
    ترافيك فقط بخاطر خط بي آر تي است، خط اتوبوس رو بردارن ببينن ترافيك روان ميشه يا نه، بزرگراه صياد شيرازي چرا ترافيكي مثل امام علي نداره، در حاليكه موازي هم هستن
  • بی نام IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    3 1
    مشکل اتوبان امام علی فقط و فقط و فقط و فقط وفقط و فقط و فقط خط اتوبوسهای تندرو بوده و هست. این خطرو نباید احداث میکردن .چون باعث شده این اتوبان علنا دو خطه بشه و باعث تصادفات روزانه و ترافیکه وحشتناک بشه. این اقایونی که تصمیم گیری میکردن احتمالا یک بار هم تو ترافیک از این اتوبان عبور نکردند که ببینند چجوریه
  • بی نام IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    3 0
    نیایش چی؟
  • بی نام A1 ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    2 0
    عاقبت پروژه ی تبلیغاتی و انتخاباتی همین است
  • حسام A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    6 0
    يكي از گره هاي ترافیکی موجود در بزرگراه امام علي و نيز مسیر شرق به غرب خیابان جانبازان، وجود یک بریدگی غیر استاندارد در وسط خیابان جانبازان، بین بزرگراه امام علی‌ و کرمان است، زیرا این بریدگی هم آغاز طرح زوج و فرد است و هم جای دور زدن برای خودرو‌های خروجی از امام علی‌ و هم برای اتومبیل هایی که می‌‌خواهند از میادین رسالت، هلال احمر و نبوت به نظام آباد جنوب بروند که این عوامل باعث می‌ شود ترافیک خیابان جانبازان پس بزند به بزرگراه امام علی‌. يك راه حل خیلی‌ ساده این است که موانع فعلي چهار راه جانبازان شهید مدنی نطام آباد بر چیده شده و این چهار راه باز گشایی شود تا فشار روی آن بریدگی کذایی کم شود.
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    1 1
    خط بی آر تی رو بردارن جاش میتونستن مونوریل یا چیزی شبیه این احداث کنن. بعدشم تو هر ورودی و خروجی مشکل قیف ترافیکی هست که اینو دیگه نمیشه کاریش کرد چون نه فضای اضافی هست نه هزینه اش به صرفه ولی بعضی جاهاشو میشه اصلاح کرد که مثلا توی پیچ انقدر فضای لاین اضطرار نباشه که بعضیا سواستفاده کنن دوربینهاشم بیشتر کنن که راننده ها هی سرعتشون رو کم و زیاد نکنن و با یه سرعت ثابت حرکت کنن