تسنیم نوشت: رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه باید طرح جامع آموزش برای پدافند غیرعامل را تهیه کنیم، گفت: مدیری که نگاهش به غرب است نمی‌تواند دنبال تمدن اسلامی باشد.

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی در جشنواره علمی پدافند غیرعامل سلمان فارسی (خندق) با بیان اینکه برخی در داخل هنوز به جنگ در حوزه اقتصادی قائل نیستند، گفت: خصوصا در برخی دانشگاه‌ها این نگاه وجود ندارد و آنها از تشکیل رشته پدافند اقتصادی خودداری می‌کنند، درحالی که آمریکا هم چنین قرارگاهی را دارد.

وی ادامه داد: طبق گزارشی که از قرارگاه اقتصادی آمریکا منتشر شد، آنها کاملا سیستم اقتصادی ما را از رفت و آمدهای وزرا و مسئولین گرفته تا رفتار مردم در این حوزه پایش می‌کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل، گفت: درون هر تهدیدی که برای مقابله با آن می‌رویم شاهدیم بخش زیادی از دانش و تکنولوژی مستتر است و برای مقابله با آن باید به آن دانش و تکنولوژی مسلط باشیم.

سردار جلالی ادامه داد: 3 نگاه به دانش و علم وجود دارد، فرصت‌محور، تهدیدمحور و مقابله با تهدید. نگاه ما به فن‌آوری‌های نو نه کاملا فرصت محور و نه کاملا تهدیدمحور است، بلکه نگاهی هوشمندانه است.

وی افزود: در پدافند غیرعامل باید به صورت مکرر روی تهدیدات مطالعه شود. با توجه به اینکه ماهیت تهدیدات، دانشی است، لذا جنگ‌ها از دانشگاه‌ها شروع می‌شود و دفاع در برابر تهدیدات هم باید از دانشگاه‌ها شروع شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه ماهیت پول ملی ما از حالت فیزیکی به حالت مجازی در سیستم سایبری بانک مرکزی تغییریافته، آن را موضوعی با قابلیت تهدید ارزیابی کرد و گفت :باید برای این موضوع فکر شود.

سردار جلالی اظهار داشت: در حوزه زیستی هم وقتی با مسئولین و کارشناسان صحبت می‌کنیم و می‌گوییم با جنگ خاموش مواجهیم، قانع نمی‌شوند درحالیکه مدارک زیادی وجود دارد.

وی تصریح کرد: در برخی آئین‌نامه‌های غربی، ایران به عنوان تهدید مطرح است با این وجود چطور می‌توان اینها را پذیرفت؟

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت:پذیرش استاندارد آمریکایی در حوزه غذا و دارو، اهانت به حوزه علمی ماست.

سردار جلالی اظهار داشت: مدیری که در دانشگاه‌های غربی آموزش دیده و ریشه‌اش خلاف آموزه‌های اسلامی شکل گرفته و بعد وزیر و وکیل می‌شود معلوم است که نگاهش به غرب است و نمی‌تواند دنبال تمدن اسلامی باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید طرح جامع آموزش برای پدافند غیرعامل را تهیه کنیم که این امر در اولویت‌های ما است.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =