بزگترین پروژه منطقه شمالشرق آماده بهره‌برداری است

پروژه "تعویض سه لاین فرآورده از مرکز انتقال نفت به مرکز پخش سبزوار" (هفت هزار و ۷۴۰ متر لوله نفت) با موفقیت به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، مدیر این منطقه با اعلام خبر بالا گفت: این پروژه با هدف نوسازی و ایمن‌سازی خطوط لوله و همچنین افزایش ظرفیت انتقال نفت اجرا شد.
مهندس قاسم عرب‌یارمحمدی ادامه داد: کارشناسان ما بخاطر دسترسی سخت به مسیر قبلی این خط، سن بالای خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی به مرکز پخش شهرستان سبزوار و همچنین افزایش ایمنی، مسیر جدید خطوط انتقال فرآورده‌ها را طراحی و اجرا کردند.
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالشرق ادامه داد: با اجرای این پرژه علاوه بر تعویض هفت هزار و 740 متر خط لوله (در سه لاین)، یک خط فیبر نوری جهت تسهیل در امور مخابراتی شرکت برای سال‌های آینده نیز پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: این پروژه همچنین به فیبر نوری برای تبادل اطلاعات بین مرکز پخش و مرکز انتقال نفت شهرستان سبزوار نیز مجهز می‌باشد.
به گفته وی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالشرق برای افزایش ضریب ایمنی لوله‌های انتقال نفت از یک سو و حرکت در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید برای ایجاد رضایتمندی در مردم شهرستان سبزوار از سوی دیگر، این خواسته بحق مردم را جامه عمل پوشاند.
وی از سعه صدر مردم شریف سبزواری و همکاری امام جمعه، فرماندار، منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر، شهردار و مدیران اجرایی این شهرستان برای همکاری با مجریان این طرح بزرگ تشکر کرد.
18 نقطه از خط 22 اینچ سمنان -شاهرود تعمیر و ترمیم شد
عرب‌یارمحمدی گفت: در شهریور امسال سندبلاست، پوشش و خاکریزی مجدد یک هزار و300متر از پروژه تعویض پوشش خط 22 اینچ سمنان- شاهرود توسط واحد مهندسی خوردگی این منطقه انجام شد.
وی هدف از اجرای این پروژه را تامین و تثبیت امنیت پایدار و مستمر لوله‌های انتقال فرآورده‌های نفتی در این منطقه عنوان کرد و اضافه کرد: همچنین 18 نقطه از خط لوله مذکور بدلیل خوردگی زیاد در حین اجرای پروژه تعویض پوشش، تعمیر و ترمیم شد.
رفع تجاوز در مسیر خط لوله 22 اینچ ری -شاهرود
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالشرق از رفع تعرض و آزادسازی حریم خط لوله 22 اینچ مسیر ری -شاهرود نیز خبر داد.
عرب‌یارمحمدی گفت: در پی گزارش خطبانان این منطقه مبنی بر فعالیت غیر قانونی و بدون مجوز یک نهاد دولتی و شروع عملیات شن‌ریزی برای جاده‌سازی در حریم خط لوله، همکاران ما در اسرع وقت اقدام قانونی نموده و از تعرض به حریم خط لوله جلوگیری کردند.
وی تصریح کرد: واحد تعمیرات خط با همکاری نماینده حقوقی و حراست این منطقه در راستای اهداف انتقال ایمن و پایدار نفت و فرآورده‌های نفتی و نیز به منظور حفظ حریم قانونی خطوط لوله، اقدام به رفع این تعارضات کرد.
تسطیح 50کیلومتر از حریم خطوط لوله در منطقه شمالشرق
وی همچنین از تسطیح 50کیلومتر از حریم خطوط لوله در این منطقه خبر داد و گفت: با همکاری کارکنان واحدهای تعمیرات خط، نقلیه سنگین، حراست و... این تسطیح در دو مسیر انجام گردید.
عرب‌یارمحمدی با اشاره به اینکه تسطیح حریم این مسیرها به تسریع دسترسی و تردد آسان خطبانان و گروه‌های تعمیراتی این منطقه کمک خواهد کرد، خاطرنشان ساخت: تسطیح حریم خط لوله 8 اینچ امام تقی- تربت‌حیدریه از کیلومتر یک تا 22 و حریم خط لوله 20 اینچ شاهرود- مشهد از کیلومتر 595 تا 624 (حد فاصل سبزوار -نیشابور) انجام شده است

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =