افزایش هورمون مردانه زن‌هایی که در قدرت قرار می‌گیرند

وقتها افراد در پست‌های مدیریتی قرار می‌گیرند درآمدشان بیشتر می‌شود اما تحقیقی جدید نشان داده که در چنین وضعیتی زنها علاوه بر درآمدشان میزان هورمون تستوسترون‌ بدن‌شان مشهور به هورمون مردانه هم افزایش پیدا می کند!

در بيشتر موارد تفاوت در ميزان هورمون‌ها در مردان و زنان به تفاوت‌هاي مادرزادي هر كسي مرتبط دانسته مي‌شود اما محققان به تازگي كشف كرده‌اند كه زنان در زماني كه نقشي قدرتمند ايفا مي‌كنند ميزان هورمون تستوسترون در بدن‌شان افزايش پيدا مي‌كند.تِستوستِرون (Testosterone) از هورمون‌های استروئیدی مهم موجود در بدن انسان از زن و مرد است که اثرات آندروژنیک (جنسیتی) و آنابولیک (سازنده، رشددهنده) دارد.

به گزارش خبرآنلاين،محققان در دانشگاه ويسكانسين-مديسون در يك تحقيق از گروهي از دواطلبان خواسته‌اند كه نقشي نياز به اعمال قدرت مثلا براي اخراج يك كارمند ايفاء كنند.

از داوطلبان خواسته شد كه در نقش خود نشان دهند اعتماد به نفس كافي دارند و در تصميم‌شان قاطع هستند. آزمايش‌ها پس از اين ايفاي نقش نشان داده كه در هورمون‌هاي مردها تغييري ايجاد نشده اما ميزان هورمون تستوسترون در زنها افزايش چشمگيري داشته است. به طور متوسط بدن هر مرد ۲۰ برابر بیشتر از بدن هر زن تستوسترون تولید می‌کند هرچند به دلیل متابولیسم بیشتر سطح پلاسمایی این هورمون در مردان هفت برابر زنان است.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 472157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =