نصب 89 دستگاه آبگرمکن های خورشیدی در منطقه سرخ آباد طارم استان زنجان گامی در راستای فاصله گرفتن از سوخت های فسیلی است.

به گزارش خبرآنلاین، نصب آبگرمکن های خورشیدی از سوی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزاری کشور در روستاهایی که با مشکلات عدیده ای در روزهای سرد سال دست به گریبان هستند، موجب شده تا کاهش فشار بر جنگل ها و آسیب زدن کمتر شود.
مدیرکل دفتر فنی حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در مراسم بهره‌برداری از آبگرمکن‌های خورشیدی روستای سرخ‌آباد شهرستان طارم گفت: بهره‌مندی از مزایای طرح نصب آب‌گرمکن‌های خورشیدی مانع تخریب جنگل‌ها می شود. بهمن افراسیابی اظهار کرد: استفاده از انرژی‌های نوین و کاهش وابستگی به سوخت فسیلی و چوب است تا در برنامه‌ ریزی بلندمدت شاهد کاهش بار فشار بر جنگل‌های کشور باشیم.

وی عنوان کرد: وجود بیش از حد جمعیت دام یکی از عوامل اساسی از بین رفتن جنگل‌ها بوده و باید استفاده از چوب به‌ عنوان سوخت توجه شود.
این مقام کشوری بهره‌مندی از انرژی خورشیدی را به‌علت پایدار و پاک بودن آن بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: با بهره‌مندی از این منبع انرژی دیگر نیازی به استفاده از نفت و گاز وجود ندارد و روزانه مقداری هیزم در خانواده‌ها برای تأمین سوخت مصرف می‌شود که با جایگزینی انرژی آبگرمکن دیگر نیازی به هیزم نبوده و مردم برای تأمین سوخت خود می‌توانند از این انرژی پاک استفاده کنند.
در ایم مراسم بهمن اسکندری، مدیر کل متابع طبیعی و آبخیزداری کشور عنوان کرد: اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان اقدام به تهیه و نصب 89 دستگاه آبگرمکن خورشیدی کرد و این تعداد دستگاه‌ها در همه 89 منزل روستای سرخ آباد نصب شد .

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 472423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =