ترکیب احتمالی پرسپولیس/ غیبت تقریبا قطعی کاپیتان و تردید در خط حمله

حدس زدن ترکیب دربی برای هواداران یکی از بزرگترین چالش‌ها است و همیشه از جذابیت‌ بالایی برخوردار بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ترکیب پرسپولیس برای دربی ابهامات زیادی دارد. از خط دفاع تا نوک حمله و شاید تنها جای 3 - 4 نفر در ترکیب این تیم غیر قابل جایگزینی باشد. 

مکانی
انصاری - ماریچ - بنگر - رضاییان
کامیابی نیا - نوراللهی
عالیشاه -خالقی‌فر (مسلمان) - احمدزاده
طارمی

حضور سوشا مکانی  در دروازه این تیم قطعی است. تنها مصدومیت می‌تواند مانع از حضور سوشا در ترکیب پرسپولیس بشود. فصل گذشته سوشا با وجود این که فصل چندان درخشانی نداشت و اشتباهاتش امان هواداران را بریده بود، اما در 2 دربی رفت و برگشت عالی کار کرد و یکی از چهره‌های اصلی پرسپولیس در 2 بازی فصل گذشته بود.

انصاری  هم از آن  دست بازیکن‌هایی است که همزمان می‌تواند نقطه قوت و نقطه ضعف پرسپولیس بشود. او اولین بار در بازی با سپاهان به عنوان یار تعویضی به میدان آمد و یکی از بازیکن‌های خوب میدان در آن چند دقیقه بود. در 3 بازی گذشته هم که جانشین بابک حاتمی پراشتباه شده سمت چپ پرسپولیس دیگر آن پاشنه آشیل اول فصل نیست و اصلا به همین خاطر است کمی استحکام به دفاع این تیم بازگشته است.

لوکا ماریچ  در 2 بازی گذشته در غیبت کاپیتان اول پرسپولیس خیلی خوب کار کرده و کم اشتباه ظاهر شده است. به احتمال فراوان برانکو او را به نورمحمدی عصبی و نه چندان مطمئن ترجیح بدهد. هر چند ماریچ در هفته‌های ابتدایی خوب ظاهر نشده بود، اما در بازگشت دوباره‌اش به ترکیب، از رضا نورمحمدی خیلی بهتر بوده.

محسن بنگر  هم بعد از هفته‌های کابوس‌وار ابتدایی، در ادامه رقابت‌ها خوب ظاهر شده و قطعا یکی از بازیکنان خط دفاع پرسپولیس است. محسن بنگر سابقه زیادی در دربی دارد و  هر وقت هم در ترکیب بوده پرسپولیس نباخته است. احتمالا بازوبند کاپیتانی در دربی بر بازوی محسن بنگر باشد.

رامین رضاییان هم بازیکن ثابت پرسپولیس در تمام بازی‌های این فصل بوده. او یکی از نقاط اتکای پرسپولیس است و پی‌ریزی حملات این تیم از سمت راست را بر عهده دارد. سانتر‌های دقیق و حرکات انفجاری اش باعث شده تا به تیم ملی هم دعوت شده و باید دید در اولین دربی خود چه کار خواهد کرد.

احمد نوراللهی در هفته‌های ابتدایی که در ترکیب پرسپولیس نبود، خط دفاع این تیم بدجور به هم ریخته بود. زوج کفشگری و کامیابی‌نیا یک حفره عظیم در میانه میدان ساخته بود که هر توپی از نیمه میدان عبور می‌کرد، تبدیل به یک موقعیت گل می‌شد. اما با بازکشت نوراللهی، مانند اواخر فصل قبل استحکام به میانه میدان این تیم بازگشت  و خیال مربیان از این ناحیه کمی راحت شد. این سومین دربی این بازیکن جوان است. زوج او هم مثل اکثر بازی‌های فصل کمال کامیابی‌نیا خواهد بود. بازیکنی با قدرت توپ‌گیری فوق‌العاده بالا و توانایی پرس قوی. کامیابی‌نیا در کنار نوراللهی با وجود آن که خیلی جوان هستند، اما تجربه خوبی دارند و ایده‌آل ترین ترکیب ممکن برای پرسپولیس هستند. کمال اولین دربی خود را تجربه خواهد کرد.

امید عالیشاه به عنوان وینگر چپ به میدان خواهد رفت. بازیکنی با سابقه گل‌زنی در دربی و البته اخراج در آن! امید از آن هایی است که زود عصبی می‌شود و احتمال این که این بازی هم کار دست پرسپولیسی‌ها بدهد کم نیست. اما فراموش نشود که او نقطه اتکای پرسپولیس در  این بازی است. دفاع کند استقلال بهترین طعمه برای وینگر سرعتی پرسپولیس است.

رضا خالقی فر، یکی از ابهامات بزرگ این مسابقه است. اگر برانکو بخواهد کمی با احتیاط بازی کند، او در ترکیب ثابت خواهد بود، اما اگر بخواهد خیلی زود به سمت دروازه حریف یورش ببرد، این محسن مسلمان است که به عنوان هافبک میانی و توپ پخش کن کار خواهد کرد. هم خالقی‌فر و هم مسلمان هر دو در دربی با تجربه هستند، باید دید برانکو این بار به محسن مسلمان اعتماد خواهد کرد  یا خیر.

فرشاد احمد زاده هم هر موقع در دسترس بوده در ترکیب ثابت پرسپولیس به میدان رفته است. این بازیکن بعد از دو فصل از تراکتورسازی به تیم سابقش بازگشته است، او به عنوان وینگر راستِ چپ پای پرسپولیس به میدان می‌رود. بازیکنی با قدرت شوت زنی خوب و توانایی ارسال پاس‌های عمقی ویرانگر. حضور در سمت راست و در کنار رامین رضاییان، وضعیتی خطرناک برای آبی‌پوشان به وجود خواهد آورد.

مهدی طارمی، امید اول هواداران پرسپولیس در این مسابقه است. مردی که دربی رفت فصل گذشته به قبل و بعد از حضور او در میدان تقسیم می‌شود. هم اکنون با 6 گل در صدر جدول گلزنان لیگ برتر است و مهاجم ثابت تیم ملی در بازی‌های اخیر بوده است. البته از برانکو بعید نیست که همچنان به تنبیه انضباطی این بازیکن ادامه بدهد و از جری بنستون به عنوان یار فیکس بازی بگیرد. شاید هم طارمی به جای یکی از هافبک ها به میدان برود و بنستون مهاجم نوک و مهدی مهاجم کاذب باشد.

 گزینه‌های تاکتیکی برانکو برای این مسابقه، به خصوص در خط حمله با توجه به 6 - 7 بازیکن آماده‌ای که در این پست در اختیار دارد، خیلی زیاد است و احتمال هر نوع غافلگیری‌ای وجود دارد.

یکی از تعویض‌های برانکو هم چندان دور از ذهن نیست. حضور علی‌پور با کسب هر نتیجه ای تقریبا قطعی به نظر می‌رسد. اگر تیم جلو باشد با یکی از بازیکنان خط حمله تعویض می‌شود تا سرعت بیشتری به تیم بدهد و اگر هم تیم عقب باشد، به جمع مهاجمان اضافه خواهد شد. میلاد کمندانی هم این هفته‌ها تعویض ثابت برانکو بوده و بعید نیست در دربی هم به میدان بیاید.

258 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 472676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =