طرف های مشارکت کننده در مذاکرات وین درباره آغاز آتش بس در سوریه به توافق رسیدند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، "سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد : طرف های مشارکت کننده در مذاکرات وین درباره آغاز آتش بس در سوریه همزمان با آغاز حل سیاسی بحران این کشور ، توافق کردند.

لاوروف در کنفرانس خبری مشترک با استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه گفت : ما توافق کردیم که سازمان ملل متحد در برگزاری انتخابات سوریه فعالانه مشارکت کند.

لاوروف افزود : اجرای جدی مواد توافقات وین به زودی آغاز خواهد شد و همگان آمادگی خود را برای پایبندی به راه حل های میانه اعلام کردند.

لاوروف با تکذیب خبر حصول توافق درباره سرنوشت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، اظهار داشت: سرنوشت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به دست مردم این کشور است.

وزیر امور خارجه روسیه بر لزوم توقف خونریزی ها در سوریه و منع تروریست ها از دست یابی به اهداف خود تأکید کرد و گفت : همه طرف های تأثیرگذار در سوریه برای اولین بار پشت میز مذاکره نشستند.
لاوروف اعلام کرد : کمک های بشردوستانه باید هر چه زودتر به دست آوارگان و پناهندگان سوری برسد.

دی میستورا نیز در این کنفرانس خبری مشترک گفت : پیام ما به ملت سوریه این است که همه ما برای پایان دادن به مشکلات این ملت جدی هستیم.

دی میستورا افزود :طرف های مشارکت کننده در مذاکرات وین اختلاف جدی با همدیگر نداشتند و می توان نام گروه تماس را برای نامیدن این طرف ها به کار برد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 473287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =