ایسنا نوشت: یک عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت، جزییات جلسه تعدادی از نمایندگان با رییس‌مجلس که درآن فرآیند تدوین تا تصویب برجام از سوی رییس‌مجلس مطرح شده بود را روایت کرد.

جواد هروی در این‌باره گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت که به طور معمول در مورد موضوعات مختلف به ویژه مباحث کلیدی کشور تشکیل می‌شود، صفر تا صد فرایند برجام را مطرح کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه دکتر لاریجانی یکی از استوانه های مسائل هسته‌ای کشور و از نخستین افرادی است که در معادلات هسته‌ای ورود کرده، هم از سوی مقام معظم رهبری و هم از سوی شورای عالی امنیت ملی ماموریت‌های خاصی در این قضایا داشته و یکی از مطلع‌ترین افراد پیرامون برجام است که دراین زمینه توضیحاتی به تعدادی از نمایندگان دادند.

هروی افزود: در جلسه مذکور جوانب ، حواشی و جزئیات مهم برجام مطرح و بررسی شد و ایشان نیز موضوعات و توضیحات مهمی در مورد پیشینه برجام و حرکات هسته‌ای کشور از ابتدا تاکنون ارائه کرد.

این نماینده مجلس افزود: رییس‌مجلس در این جلسه در مورد آنچه که در موضوع هسته‌ای تاکنون انجام شده و سیر مباحث مرتبط با آن و از فراز و نشیب‌های برجام سخنان مهمی را مطرح کردند.

نماینده مردم قائنات تصریح کرد: با توجه به نزدیکی رئیس قوه مقننه به رهبری و آگاهی ایشان از سیاست‌های کلان کشور در این جلسه تاکید شد هر آنچه که در موضوع هسته‌ای پیش رفته با رعایت خطوط تعیین شده رهبری بوده است و آقای لاریجانی به عنوان کسی که با نظر رهبری سالیان سال به موضوع هسته ای ورود کرده، صحبت هایی در این حوزه داشتند و گفتند که در جلسات مختلف چیزی به جز نظر و خواست رهبری مطرح نکردند و هرگز نتیجه‌ و موضوعی بدور از تفکر رهبری القا نکردند و نخواهند کرد.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود درباره احتمال تکرار جلسات مشابهه تصریح کرد: جلساتی در گذشته در فراکسیون رهروان برای بررسی موضوعات کلیدی تشکیل شده و در آینده نیز ادامه خواهد داشت و موضوعات مختلف کشور در حوزه سیاست داخلی ، سیاست خارجی حتما مجددا در این فراکسیون تبیین و بررسی خواهد شد.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 473814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =