رئیس دانشگاه آزاد استان مرکزی : همگرایی و کیفی سازی از برنامه های دانشگاه آزاد استان مرکزی است

جلسه شورای « دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی» با حضور دکتر علیرضا نظام‌آبادی دبیر هیأت امناء و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، بهروز بهرامسری رییس دبیرخانه هیأت امناء و کلیه رؤسای واحدها و مراکزآموزشی دانشگاهای آزاداسلامی استان مرکزی در سالن جلسات حوزه ریاست واحد اراک برگزار گردید.

به گزارش خبرآنلاین دکتر علیرضا نظام‌آبادی دبیر هیأت امناء و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان در خصوص اهمیت اتوماسیون اداری اظهار داشت: جهت تسریع در امور و جلب رضایت ارباب رجوع، می‌بایست مبحث اتوماسیون اداری و رفع اشکالات احتمالی این نرم‌افزار به صورت جدی پی‌گیری گردیده واثر بخشی آن برکاهش هزینه ها بصورت منظم ومکرررصد و درجهت بهبود آن بصورت جدی اقدام گردد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: کلیه واحدها و مراکز می‌بایست با روابط عمومی واطلاع رسانی استان به منظور دریافت و تکمیل اطلاعات به‌روز واحدها و هم‌چنین تهیه گزارشی از توانمندی‌ها و قابلیت‌های واحدها همکاری مطلوب را داشته باشند تا بانک اطلاعات استان درتمام حوزه های مربوطه بروزگردد.
دکتر علیرضا نظام‌آبادی با تأکید بر فعالیت‌‌های عمرانی گفت: در صورت اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در واحدها، می‌بایست به بحث تعمیر و نگهداری ساختمان ها، بهینه‌سازی و زیباسازی در واحدها توجه ویژه شود. لذا رؤسای واحدها در این زمینه باید با دقت نظر بیش از گذشته عمل نمایند و گزارش پیشرفت‌های حاصل شده را به همراه مستندات قبل و بعد از اقدامات ازحوزه های مربوطه اخذ و از نتیجه کامل اطمینان حاصل گردد واین روش بصورت مستمرادامه یابد.
دبیر هیأت امنای استان مرکزی در خصوص بخشنامه برقراری حق تخصص کارکنان اظهار داشت: در اجرای این بخشنامه، باید هوشیاری و دقت زیادی به کار بست تا هم کنترل هزینه‌ها لحاظ شود و هم رضایت‌مندی و ارتقای انگیزه کارکنان تقویت گردد. لذاتصمیم گیری جهت پرداخت حق تخصص درشورای اداری واحد ها بادرنظرگرفتن تمامی جهات مربوطه صورت پذیرفته وجهت کنترل ومدیریت هزینه های واحد درصرفه جویی حامل های انرژی ،اضافه کاری های غیرضروری ،ادغام گروه های آموزشی دردانشکده هایی که دارای دانشجوی کمی می باشند،حذف مأموریت های غیرضروری و...همچنین تدابیراجرایی جهت ایجاد منابع درآمدزایی غیرشهریه ایی باجدیت پیگیری گردد.
ایشان با تأکید بر نقش مؤثر معاونت برنامه‌ریزی گفت: معاون یا مدیر برنامه‌ریزی، در تمامی جلسات واحد می‌بایست حضور داشته باشد؛ چراکه هر گونه فعالیت مالی باید با برنامه‌‌ریزی و مطالعه صورت پذیرد و بی‌برنامگی در این زمینه مشکلات جدی را در پی خواهد داشت.
دبیر هیأت امنای استان مرکزی در خصوص لحاظ بخشنامه‌های سازمان مرکزی در کلیه تصمیمات و عملکردها گفت: از آنجا که هم‌گرایی و ایجاد هماهنگی بین واحدها و مراکز دانشگاهی استان و کیفی‌بخشی به فعالیت‌هادرتمامی امور از سیاست‌های وقت دانشگاه آزاد اسلامی استان است، لذا تطبیق تمام فعالیت‌ها با بخشنامه‌های مربوطه، سرعت، دقت و کیفیت کار را بالا خواهد برد. بنابراین از واحدها انتظار می‌رود با نگاه و تفسیر صحیح و مثبت از بخشنامه‌ها اقدامات خود را برنامه‌ریزی نموده و در راستای سیاست فوق گام بردارند.
رییس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی گفت: در آینده مجموعه بازرسی‌های اولیه از واحدها و مراکزآموزشی استان صورت خواهد گرفت تا واحدها ومراکز آموزشی با کیفیت و دقت بیشتری به کارخود ادامه دهند.
وی با تأکید بر حضور فعال و تمام‌‌وقت رؤسای واحدها و مراکز آموزشی در محل کار خود اظهار داشت: می‌بایست مدام در فکر برطرف نمودن مشکلات و تقویت توانمندی‌های موجودباشند و بازدید از حوزه‌های مختلف کاری، حضور کامل و فعال، تفویض امور به همراه نظارت به معاونان، اخذ و بررسی نظرات کارکنان و دانشجویان و بازدیدهای دوره‌ای از تمامی حوزه‌های هر معاونت می‌تواند کارایی و توانمندی‌ها را افزایش دهد.
دبیر هیأت امنا و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: رشته‌های کم متقاضی و کاهش شهریه در جلسه آتی شورای آموزشی استان مرکزی به دقت بررسی گردد و پرونده رشته‌های جدید و فاقد مصوبه نیز در همان شورا مورد بررسی قرار گیرد تا با تصویب رشته‌های جدید، کاهش پذیرش دانشجو در رشته‏ های کم متقاضی، جبران گردد.
دکتر علیرضا نظام‌آبادی با اشاره به لزوم صرفه‌جویی در حامل‌های انرژی گفت: طرح تولید برق از طریق انرژی خورشیدی در راستای بهینه‌سازی مصرف و صرفه‌جویی، می‌بایست مورد توجه قرار گیرد و مطالعات اولیه و امکان‌سنجی آن انجام شود تا موضوع جهت تصویب به سازمان مرکزی انعکاس یابد. در همین راستا بازدید کارشناس های مجرب از ساختمان‌های بلااستفاده واحدها جهت تبدیل آن به واحدهای پزشکی و دی کلینیک و...نیز صورت خواهد گرفت.که نتایج آن درکمیسیون دائمی هیأت امناء وسپس درهیأت امنای استان تقدیم خواهد شد.
در ادامه جلسه بهرامسری رییس دبیرخانه هیأت امنای استان مرکزی ضمن خیر مقدم به حاضران به قرائت و تشریح دستور کار جلسه پرداخت و رؤسای محترم واحدها به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 473999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =