بالاخره پس از مصاحبه های مسئول شهری در خصوص عدم همکاری پلیس در اجرای طرح کاهش پلیس سکوت خود را شکست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرهنگ مرادی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت : اخیراً برخی از كارشناسان و اصحاب رسانه، در جراید و رسانه ها از اصطلاح «اقناع نمودن پلیس راهور» يا «تعلل پليس راهور» در اجراي طرح كاهش،‌ يا به اصطلاح طرح L.E.Z استفاده مي كنند که به كارگيري این نوع ادبيات، دور از منطق علمي و تخصصي در اين حوزه است؛ زیرا اولا اقناع جایی مصداق پیدا می کند که شخصی متوجه حرف های شخص دیگری نشود و شکر خدا، در بحث طرح کاهش، همه متوجه حرف های یکدیگر هستند؛ ثانيا پليس راهور، مانند ساير مسئولان مديريت شهري، دغدغه آلودگي هوا و محيط زيست را دارد و نه تنها در مورد اجراي طرح كاهش، به هيچ وجه تعلل نكرده است، بلكه از هر طرح قابل اجرايي كه موجب كاهش آلودگي هوا شود، استقبال مينمايد؛ بنابراين، گزارش روزنامه همشهري در روز شنبه مورخ 9 آبان با تيتر «تعلل پليس در اجراي طرح كاهش» غير منصفانه و ناشي از برداشت نادرست است. اما آنچه که پلیس راهور درباره ایرادات و نواقص طرح کاهش مطرح می کند، ریشه در مطالعات تخصصی و تطبیقی پليس دارد كه نحوه اجراي طرح مذكور را در کشورهای اروپایی به دقت بررسي نموده و زمينه هاي بومي سازي طرح كاهش را در كلان شهر تهران به دقت سنجيده است.

درباره طرح كاهش، پليس راهور منتظر ارائه راهكارهاي علمي ـ تخصصي و البته منطقي از جانب مسئولان شهري،‌ است كه با مقتضيات زمان و مكان همخواني داشته باشد.

همچنین پلیس راهور با توجه به واقعیات بیرونی و عینی که یقینا اجرای این طرح را دچار مشکل مینماید در صدد جلوگیری از تصمیمات غیرکارشناسانه است.


باید توجه داشت که از همان ابتدا که طرح کاهش مطرح شد، پلیس راهور از کلیات این طرح استقبال مينمايد ولي معتقد است اجراي اين طرح در ايران، به دليل فقدان زيرساختها و بسترهاي سخت افزاري و نرم افزاري لازم، با مشكل مواجه مي گردد. زیرا باور پلیس، این است که اجرای ناقص این طرح، مصداق عینی تضییع حقوق شهروندان خواهد بود.

تمام دغدغه پلیس راهور این است که مبادا طرح دیگری تصویب شود و بعد از چند سال با صرف هزینه های گزاف و اعمال محدودیت های غیر متعارف در روند زندگی عادی مردم، به این نتیجه برسیم که تمام راه رفته اشتباه بوده است. چرا كه اصولا سیر تحول جوامع در حال توسعه، چنین آزمایش و خطاهایی را به هیچ وجه برنمی تابد.

در پايان ضمن تشكر از زحمات مسئولان و دست اندركاران حوزه ترافيك شهري،‌ توصيه مي كنيم مسئولان محترم،‌ در خصوص بررسي دقيق نحوه اجراي طرح كاهش،‌ به رهنمودهاي پليس راهور توجه خاص داشته باشند و در راستاي برآورده شدن پيشنهادات كارشناسانه اين پليس،‌ حركت نمايند.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    6 4
    هم زوج و فرد هم این طرح کلا تضییع حقوق مردمه .
  • بی نام US ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    3 1
    از چه لحاظ تضییع حقوق شهروندان است؟ چون جریمه میشوند؟ فکر کنم بیشتر تضییع حقوق راهنمایی رانندگیست.
  • ح EE ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    9 0
    چطور می گویند طرحی که به سبب آن خودروهای فرسوده بایستی از دور خارج شوند غیر کارشناسی است؟ اصلا این لازمه ابتدایی هر کلان شهری است. پس دلیل اینکه این همه پیشرفت در تکنولوژی خودروها در دنیا داشتیم چیست؟ دلیل آنکه فولکس واگن به آن فضاحت افتاد چیست ؟ نباید یک غربالی وجود داشته باشد که در نهایت یک خودرو در یک سنی از دور خارج شود ؟