بیش از 2 هزار کارگر خدمات شهری در حال مقابله با آبگرفتگی ها هستند

قائم مقام معاون خدمات شهری شهرداری کرج اظهار داشت: با توجه به تداوم بارش باران در این کلانشهر، بیش از دو هزار کارگر خدمات شهری و دهها دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین عملیاتی در حال مقابله با آبگرفتگی ها و مشکلات ناشی از بارندگی روزهای اخیر هستند.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، اصغر نصیری ادامه داد: بنابر اعلام سازمان هواشناسی که بارندگی طی هفته جاری را پیش بینی کرده بود، معاونت های خدمات شهری مناطق 12 گانه شهرداری کرج نسبت به پاکسازی معابر و لایروبی جوی ها، انهار و کانال ها اقدام کرده و با اتخاذ تمهیدات لازم، مانع از بحرانی شدن شهر به دنبال بارندگی ها شدند.
این مدیر، افزود: اکنون سازمان های آتش نشانی و خدمات ایمنی و خدمات موتوری با کلیه نیروها، ماشین آلات تخصصی و تیم های عملیاتی و امدادی در حالت آماده باش کامل به سر می برند و شرایط به گونه ای مدیریت و برنامه ریزی شده است که در صورت وقوع هرگونه حادثه و خطر احتمالی، نیروها سريعاً به موقعیت اعزام شده و نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از بحرانی شدن وضعیت شهر اقدام کنند.
وی، خاطر نشان کرد: شهردار کرج به همراهی جمعی از مسئولان ارشد شهری در آغازین ساعات بارندگی ها در سطح شهر حضور یافته و با سرکشی از محلات و نقاط مختلف در جریان کم و کیف خدمات رسانی به شهروندان قرار گرفتند و با انتقال تذکرات لازم به دست اندرکاران امر، شخصاً فرماندهی تیم های عملیاتی و امدادی را بر عهده گرفتند تا روند مقابله با سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر به خوبی انجام گردد.
نصیری همچنین گفت: خوشبختانه با توجه به اجرای پروژه های جمع آوری آبهای سطحی از ابتدای سال جاری تاکنون، بسیاری از جوی های روباز در قالب کانیو ساماندهی شده بودند که از این رو، معضل آبگرفتگی معابر تا حد زیادی فروکش کرده و مشکلات و خسارت های ناشی از آن کاهش یافته است.
به گفته معاون خدمات شهری شهرداری کرج، از شهروندان انتظار می رود ضمن پرهیز از پرتاب زباله ها، نخاله ها و پسماندها به درون جوی ها، کانال ها و رودخانه ها، مانع از حرکت روان آب در مسیر آبراهه ها نشوند، چرا که سرریز شدن آب به خیابانها و معابر اصلی موجب آبگرفتگی شده و ضمن اختلال در تردد وسایط نقلیه و عابرین پیاده، خطرات و مشکلات ثانویه را نیز به دنبال دارد.
وی در پایان از اعزام تیم های عملیاتی جهت تخلیه آب از منازل و واحدهای تجاری و اداری به تعداد بیش از 150 فقره در روزهای اخیر خبر داد و همچنین از شهروندان تقاضا کرد در صورت نیاز به اعزام نیرو، با سامانه های 125 و 137 تماس حاصل فرمایند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =