به گزارش ایرنا - فرمانده انتظامی البرز گفت : برگزاری نشست های بصیرت ، فرصت مغتنمی برای ارتقای بینش کارکنان پلیس است .

سرداربخشعلی کامرانی صالح روز دوشنبه دراین همایش افزود: تنوع مأموریت های نیروی انتظامی ایجاب می کند که کارکنان پلیس در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، امنیتی، روانشناسی و... دارای علم و آگاهی کافی باشند تا با توجه به تغییراتی که در جامعه اتفاق می افتد بتوانند مأموریت های خود را به نحو احسن انجام دهند.
وی افزود: پلیس امروز با مأموریتهای سخت و پیچیده ای روبروست که برای انجام آنها باید به شرایط جامعه ، تهدیدها و آسیبهایی که آن را تهدید می کند واقف باشد تا در زمان درست تدابیر لازم را اتخاذ کند.
وی خاطر نشان کرد: برگزاری این قبیل دوره ها باتوجه به حجم بالای کاری که متوجه پلیس است حاکی از توجه نیروی انتظامی به مباحث دانش محوری و روزآمدی و همچنین بصیرت افزایی کارکنان است.
کامرانی صالح بیان کرد: اساتید مجربی در این دوره ها حضور دارند که کارکنانی که در این کلاس ها شرکت می کنند باید نهایت بهره را ازاین اساتید ، جلسات آموزشی و مباحثی که مطرح می شود ببرند و حضورشان فعال و پرشور باشد.
این مسئول گفت: امیدواریم که این دوره ها در فضای معنوی و پویایی برگزار شود و شاهد ارتقای روزافزون آگاهی و رشد و تعالی سازمان خدمتگزار ناجا باشیم.
دادستان عمومی و انقلاب استان البرزنیز دراین همایش گفت: مردم باید پلیس را ازخود و همراه خود بدانند به گونه ای که حضور پلیس در آنها احساس امنیت و آرامش ایجاد کند.
رضا شاه کرمی افزود : تلاش های شبانه روزی پلیس بر هیچ کس پوشیده نیست و مردم این زحمات و کوشش ها را می بینند و قدردان کارکنان خدوم نیروی انتظامی هستند که حتی در مواقعی نظیر تعطیلات عید نوروز و سایر مناسبت ها که مردم در کنار خانواده هایشان اوقات خوشی را سپری می کنند آنها در سطح جامعه نظم و امنیت را حاکم می کنند و آرامش را برای شهروندان به ارمغان می آورند.
وی بیان کرد: وقتی به قوانین و مقررات نهادها و دستگاه های مختلف مراجعه کنیم در بسیاری از این قوانین، موادی را مشاهده می کنیم که به نقش نیروی انتظامی اشاره دارد که این گواه روشنی بر تعامل نزدیک پلیس با بخش های مختلف جامعه است.
شاه کرمی افزود: امروز نقش نیروی انتظامی در مواقع بروز بحران، مسایل زیست محیطی مانند منابع طبیعی و آب، مدیریت شهری که زیرنظر شهرداری هاست، حفظ و نگهداری از میراث فرهنگی، حوزه اقتصاد و ... کاملا مشهود است به گونه ای که عملکرد پلیس بر همه این حوزه ها تأثیرگذار است.
وی تأکید کرد: اگر بگوییم امروز، پلیس از لحظه تولد تا مرگ همراه هر شخصی است سخن گزافی نگفته ایم و این خود نشان از اهمیت و نقش پررنگ نیروی انتظامی در روابط اجتماعی دارد.
وی اظهار کرد: خوشبختانه تعامل خوبی بین دستگاه قضا و نیروی انتظامی استان البرز وجود دارد و این امر باعث افزایش بیشتر امنیت در این استان و تسهیل امور شده است.
شاه کرمی گفت : امنیتی که امروز در کشور ما حاکم است نتیجه ایثار و فداکاری شهدا و حضور نیروی های نظامی، انتظامی و امنیتی است که شبانه روز برای حفظ و حراست از میهن اسلامی تلاش می کنند.
وی در ادامه یادآور شد: در هیچ یک از کشورهای منطقه امنیتی مانند ایران وجود ندارد، دشمنان نظام هم این موضوع را می بینند و با انواع حیله ها به فکر خدشه دار کردن ثبات کشور هستند که باکمک خداوند متعال تابه امروز موفق نبوده و نخواهند بود.
وی با اشاره به اجرای قانون آیین کیفری جدید در کشور بیان کرد: نقش آموزش همگانی در آگاهی مردم نسبت به وظایف پلیس بسیار مهم است و پلیس باید در مواردی که در حیطه وظایفش است حقوق شهروندی را به آنان گوشزد کند تا جامعه به سمت قانونمداری بیشتر سوق یابد.
دادستان عمومی و انقلاب استان البرز که میهمان پنجمین دوره بصیرت استانی فرماندهی انتظامی استان البرز بود، گفت: تعامل پلیس با مردم باید به گونه ای باشد که با حضور پلیس امنیت و آرامش را احساس کنند و این امر باید از آموزشهای دوران کودکی در فرزندانمان به گونه ای نهادینه شود که پلیس را دوست خود بدانند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =