دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اصولگرایی رگه‌های مختلف تندرو و معتدل دارد و طبیعی است که بین اینها اختلاف باشد و وقتی بحث وحدت مطرح می‌شود؛ بحث ما ائتلاف سیاسی است و وحدت ایدئولوژیک مد نظر ما نیست.

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا باهنر در نشست خبری که عصر امروز در دفتر مرکزی جامعه اسلامی مهندسین برگزار شد، در خصوص تشکیل شورای هماهنگی اصول گرایان، اظهار داشت: جامعه روحانیت مبارز هیئتی را برای تشکیل این شورا انتخاب کرده است و ما با هیئت جلسه داشته‌ایم و آن هیئت با بخش‌های دیگری از جریان اصولگرا رایزنی داشته است.

وی افزود: ما منتظر تشکیل شورای هماهنگی فعالان اصولگرا در جریان انتخابات هستیم.

نایب رئیس مجلس گفت: علی لاریجانی از ظرفیت‌های بزرگ اصولگرایی است و امیداریم حضور فعالی در جریان اصولگرایی داشته باشد، تلاش می‌کنیم اصولگرایان به ائتلاف انتخاباتی برسند.

اهم گفته های باهنر دراین نشست خبری به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:


**جلسات شورای هماهنگی به‌صورت منظم برگزار می‌شود. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اعلام کرده در انتخابات مجلس وارد مصادیق نخواهد شد و نهایتاً تنها درباره انتخابات قم اظهار نظر خواهد کرد.
** درباره مجلس خبرگان مسائل به خوبی پیش می‌رود٬ بعد از این اظهارنظر جامعه مدرسین، جامعه روحانیت مسئولیت محوریت انتخابات را برعهده گرفته٬ اما هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده ایم. هرچند جلسات عزاداری محرم نیز در این تاخیر تاثیرگذار بود و امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسیم.
**170 حوزه تک‌نماینده در کشور وجود دارد. چون در ایران یک حزب تمام عیار سازمان یافته چه در میان اصلاح‌طلبان و چه در میان اصولگرایان وجود ندارد٬ لذا رسیدن به ائتلاف مشکل است. بحث لیست انتخاباتی درباره ۳۰ نفر تهران و کلانشهرهایی مثل تبریز، اهواز، مشهد و اصفهان است و در این شهر‌ها نیز شوراهایی تشکیل شده است.
** پیش‌بینی می کنم در تهران هزار نفر ثبت‌نام کنند و ۱۰۰ نفر از آنها برای اصولگرایان قابل بررسی باشند و در ‌‌نهایت با رایزنی‌ها لیست ۳۰ نفره از میان این ۱۰۰ نفر از بین افرادی که بیشترین مقبولیت را دارند٬ انتخاب شوند.
**{درباره درباره حضور احمدی‌نژاد در ائتلاف اصولگرایان} احمدی‌نژادی‌ها طیف‌های گسترده‌ای هستند و گرایش‌های مختلفی دارند.
**با اینکه نزدیکان لاریجانی هنوز نتوانسته‌اند حزبی تاسیس کنند٬ اما ظرفیت بزرگی برای اصولگرایی هستند و امیدواریم در مجموعه باشند تا بتوانند نقش‌آفرینی کنند.
** {درباره اظهارات حسینی وزیر ارشاد احمدی‌نژاد} به یاد ندارم آقای حسینی سخنگوی آقای لاریجانی باشد و مسائلی که درباره جدایی لاریجانی از اصولگرایی مطرح می‌کنند٬ تحلیل و توهم ایشان است. آقای لاریجانی ظرفیت جریان اصولگرایی است و کسی نمی‌تواند او را در طیف دیگر معرفی کند.

** در نشست وین، ما که خودمان را دعوت نکرده بودیم. کشورهای دیگر بودند که به این نتیجه رسیدند که بدون حضور ایران راه‌حلی برای سوریه وجود ندارد و کشورهایی که قبلاً برای حضور ایران شرط می‌گذاشتند٬ ناچار شدند این بار شرایط ایران را بپذیرند و ما نیز شرط گذاشتیم که درباره بشار اسد خود مردم سوریه تصمیم بگیرند و بحث تجزیه سوریه نیز به هیچ عنوان مطرح نشود و جمع‌بندی‌ها نیز که قرار بود علیه بشار اسد باشد٬ با حضور ایران به چالش کشیده شد و قرار بر این شد که نشست‌هایی با حضور معترضان غیرمسلح سوری تشکیل شود.
**صداوسیما می‌بایست در دعوت از نمایندگان محتاطانه‌تر عمل کند. اعتراض به مقام‌های خارجی نباید تبدیل به تهاجم فیزیکی شود. آقای سرافراز اصولگرایی جدی است و صداوسیما نیز در دعوت از نمایندگان باید محتاطانه‌تر عمل کند.
** { درباره حضور سرافراز در مجلس شورای اسلامی} من در این جلسه نبودم٬ اما حضور مقام‌ها در صداوسیما یک روند معمول است و رایزنی‌ها و گفت‌وشنود‌ها در این جلسات انجام می‌شود و این جلسه نیز از این نوع بود. دعوت نماینده‌ها به شبکه‌های مختلف استانی و ملی به عنوان کار‌شناس یک امر معمول است٬ اما در زمان انتخابات باید توجه شود که براساس آیین‌نامه به شکلی نباشد که مصداق تبلیغ برای نامزدهای انتخابات آینده باشد.

** همه ما نماینده‌های مجلس نهم هستیم٬ اما هیچ‌کدام نماینده قطعی مجلس دهم نیستم و ۲۹۰ نماینده فعلی باید با ۳ هزار نفر دیگر رقابت کنند و صداوسیما باید عدالت را برای این افراد رعایت کند و دعوت از کار‌شناسان و نماینده‌ها در ایام نزدیک به انتخابات محتاطانه‌تر عمل کند.
17213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =