رضا گوران «شب آوازهایش را می خواند» را به ایرانشهر می آورد

رضا گوران که پیش از این قرار بود «مده آ» را کارگردانی کند، از دهه دوم آذرماه نمایش «شب آوازهایش را میخواند» نوشته یون فوسه را در ایرانشهر روی صحنه می برد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رضا گوران که علاوه بر طراحی و کارگردانی این نمایش، دراماتورژ آن نیز هست، درباره این نمایش گفت:«پیش تر قرار بود مده آ را اجرا کنم اما شرایطی که ایده آلم بود اتفاق نیفتاد و تصمیم گرفتم نمایشنامه ای دیگر را جایگزین کنم.»

او افزود: «اولین بار سال 84 در جشنواره دانشجویی فجر این نمایشنامه را کارگردانی کرده بودم که آن وقت در بخش بهترین بازیگر مرد و زن و بهترین کارگردانی تندیس گرفته بود اما این نمایش هرگز اجرای عموم نشد. همیشه دوست داشتم این متن را دوباره کار کنم و بعد از گذر سالیان، مجددا نگاهی به آن داشته باشم. هیچ وقت دوست ندارم آثارم را بازتولید کنم اما این نمایش هرگز اجرای عمومی نشده بود، برای همین تصمیم گرفتم آن را با طراحی تازه ای روی صحنه ببرم.»

این کارگردان ادامه داد: «در تمرینات دوباره این نمایشنامه، همه چیز تغییر کرد و اجرایی که حالا در ایرانشهر روی صحنه می رود، اصلا ربطی به اجرایی که در جشنواره فجر داشتم ندارد. اجرای «مده آ» هم ماند برای وقتی دیگر، در تالاری بزرگتر مثل وحدت یا سالن اصلی. اجرای «مده آ» می توانست به لحاظ تکنیکی در کارنامه ام کاری ام متفاوت باشد ولی «شب آوازهایش را می خواند» نیز به لحاظ حسی متفاوت از دیگر نمایشهایی است که روی صحنه برده ام.»

گوران پیش از این نمایشهایی همچون «مرداب روی بام»، «هملت»، «جاده طولانی مارپیچ»، «می خوام بخوابم»، «یرما»، «داستان یک پلکان» و «ابرهای پشت پنجره» را کارگردانی کرده که هر یک در دوره های مختلف جشنواره فجر موفق به دریافت تندیس شده‌اند.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =