مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: امروزه نباید ساختمان‌سازی، قزوین را از پویایی خارج و به شهری ماشینی تبدیل کند، بنابر این فرهنگ امروزه شهر قزوین نیاز به بازنگری دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدعلی حضرتی‌ها پیش از ظهر امروز در مراسم نکوداشت سالروز بنیانگذاری شهر قزوین که با حضور برخی از مسئولان استان قزوین در مجموعه تاریخی داعی برگزار شد، اظهار داشت: سبقه تاریخی و فرهنگی شهر قزوین سبب شده تا این شهر ظرفیت معرفی شدن به عنوان شهر جهانی را داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قزوین افزود: شهر قزوین از ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف فرهنگی، گردشگری، اجتماعی و تاریخی دارد که پرداختن به آن‌ها می‌تواند زمینه شکوفایی فرهنگی و اجتماعی شهر قزوین را فراهم کند.

وی تصریح کرد: شهر قزوین سرمایه‌های ارزشمند تاریخی و طبیعی همچون باغستان‌های سنتی دارد که نباید از آن‌ها غافل شده این در حالی است که وجود بسیاری از این سرمایه‌ها سبب شده تا شعرا و نویسندگان ایرانی شهر قزوین را باب‌الجنه به نامند.

حضرتی‌ها با تاکید به این نکته که برنامه‌هایی که در قزوین تدوین و اجرایی می‌شود باید با در نظر گرفتن سبقه تاریخی و فرهنگی آن باشد، گفت: شهر قزوین از گذشته تاکنون به عنوان یک شهر پویا و فعال شناخته شده است در همین راستا امروزه برنامه‌هایی که در قزوین اجرایی می‌شود باید با در نظر گرفتن سابقه آن باشد.

وی ادامه داد: امروزه نباید ساختمان‌سازی و ساخت‌ و سازهای بسیار زیاد، شهر قزوین را از پویایی خارج کرده و به شهری ماشینی تبدیل کند، بنابراین فرهنگ امروزه شهر قزوین نیازمند بازنگری است در همین راستا باید از ظرفیت تمام ارگان‌ها و ادارات قزوین به ویژه مردم قزوین استفاده شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =