کوئنتین تارانتینو پس از ماجرای اعتراض به خشونت پلیس بالاخره سکوت خود را شکست و نسبت به تبلیغات منفی مخالفان این کار علیه خود واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کارگردان «داستان‌ عامه‌پسند» در یک گفتگو با لس‌آنجلس تایمز گفت : «من هیچ‌گاه حتی به صورت ضمنی هم نگفتم که تمام پلیس‌ها قاتلند.» این نخستین سخنان تارانتینو پس از شرکت در تظاهرات اعتراضی علیه خشونت و وحشیگری پلیس آمریکا است. پس از شرکت کردن تارانتینو در این حرکت اعتراضی جامعه پلیس‌ آمریکا خواستار تحریم فیلم «هشت نفرت‌انگیز» به کارگردانی او شده‌اند.

تارانتینو در تظاهرات یاد شده گفته بود : «من یک انسان باوجدان هستم و هنگامی که کشته شدن انسانی را می‌بینم، نمی‌توانم بی‌تفاوت بمانم. باید قاتل را قاتل و مقتول را مقتول خواند.»

تهدید به تحریم فیلم «هشت نفرت‌انگیز» که قرار است در ایام کریسمس اکران شود، ممکن از بر فروش آن و نظر منتقدان فیلم تاثیری منفی بگذارد.

این کارگردان برنده اسکار در ادامه به لس‌آنجلس تایمز گفت که سخنان او در آن تظاهرات خطاب به پلیس‌هایی است که بدون هیچ دلیل موجهی به شهروندان شلیک می‌کنند. او درباره منتقدان خود گفت : «کاملا مشخص است که آن‌ها چه کار می‌کنند. به جای این که به بررسی مسئله خشونت پلیس در کشور بپردازند، بهتر دیده‌اند که روی شخص من تمرکز کنند. پیام آن‌ها کاملا روشن است. این کارها برای این است که مرا خاموش کنند. برای اینکه مرا بدنام کنند. این کارها را می‌کنند تا دهان مرا ببندند و از آن مهمتر به تمام اشخاص برجسته جامعه که می‌خواهند در یک مسئله جانب یک طرف را بگیرند، پیامی واضح ارسال کنند.»

چارلی بک رئیس دپارتمان پلیس لس‌آنجلس سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت که تارانتینو طبیعت خشونتی را که پلیس‌ها در کارشان با آن روبه‌رو هستند، درک نمی‌کند. او در ادامه گفت : «آقای تارانتینو در یک دنیای فانتزی زندگی می‌کند. او از این طریق زندگی خود را می‌گذراند. در حالی که فیلم‌های او پر از خشونت است، اما او از درک خشونت عاجز است. متاسفانه او استفاده قانونی از زور را با آدمکشی اشتباه گرفته است.»

علیرغم اینکه هنوز خیلی زود است که درباره تاثیر تحریم بر فروش فیلم «هشت نفرت‌انگیز» نظر بدهیم، اما خود تارانتینو اعتقاد دارد که این تحریم تاثیری روی فروش فیلم او نخواهد داشت. او در این باره گفت : «کسانی که علیه من سخن می‌گویند، سخنگوهای پلیس هستند. آن‌ها می‌توانند درخواست تحریم فیلم را داشته باشند. اما این به این معنا نیست که پلیس‌ها درخواست ‌آنها را خواهند پذیرفت. زیرا بسیاری از طرفداران من پلیس هستند.»

او در ادامه گفت : «خواهیم دید که چه خواهد شد. شاید تحریم‌ها اثرگذار باشد شاید نباشد. اما من براساس متمم اول قانون اساسی آمریکا حق دارم در صورت مشاهده خشونت پلیس، علیه آن اعتراض کنم. من از این کار صرف نظر نمی‌کنم.»

منبع : لس‌آنجلس تایمز / 3 نوامبر

57241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =