انتخاب نوشت: روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از مقام های آمریکا مدعی شده است در هفته های گذشته ارتش سایبری ایران ای میل و حساب های شبکه اجتماعی باراک اوباما رییس جمهور آمریکا را هک کرده است.

بر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی، مقامات آمریکایی بر این باورند این موضوع با دستگیری اخیر یک تاجر آمریکایی ایرانی تبار در ایران گره خورده است.

به نوشته این گزارش ارتش سایبری ایران سالهاست که اقدام به هک کردن و نفوذ سایبری به شبکه های دولتی آمریکا می کند.

این روزنامه آمریکایی مدعی شده است در هفته های گذشته موجی از عملیات هک ارتش سایبری علیه مقامات و شهروندان آمریکایی به راه افتاده است، افرادی که روی سیاست ایران کار می کنند از جمله پرسنل وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران و یا حتی روزنامه نگاران و دانشگاهیان از سوی ارتش سایبری ایران هک شده اند.

بر اساس این گزارش عملیات هک از سوی ارتش سایبری ایران علیه مقامات، موسسات آمریکایی پس از توافق هسته ای ماه جولای(24 تیر) افزایش یافته است.

یک منبع مطلع در دولت آمریکا گفته است پس از دستگیری سیامک نمازی شهروند آمریکایی ایرانی تبار در ماه اکتبر در تهران، عملیات هک علیه حساب های اوباما و نهادها و موسسات آمریکا به طور محسوسی افزایش داشته است.

یک مقام آمریکایی به ژورنال گفته است دولت آمریکا مشغول بررسی مساله دستگیری نمازی در تهران و احتمال ارتباط این دستگیری با حملات سایبری اخیر است.

به نوشته وال استریت ژورنال دوستان و شرکای تجاری نمازی در دوبی گفته اند پس از دستگیری نمازی لپ تاب او در محل زندگی اش ضبط شده و این مساله می تواند بی ارتباط با هک های اخیر نباشد.

یک عضو هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک اما در رابطه با این ادعای جدید آن را ساختگی خوانده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 475164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد قاسمی IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    6 0
    یک مسئله رو عرض می کنم برای خودتون واصلا مهم نیست نظرم رو نگذارید.خودتون می دونید کشورآمریکا سالهاست که با فذاهم کردن امکانات عالی نخبه های کشورهای ضعیف تر و حتی قوی رو جذب بدنه حکومت خودش می کنه.همه می دانند چقدر دکترو مهندس ایرانی در آمریکا ودرجاهای مهمی مثل ناسا مشغول اند.حالا این از ضعف ماست یا قدرت اونا بحث خودش رو داره.اما به شخصه وباتوجه به آمارهای واقعی و همچنین اعلام شاهدهای عینی میدونم سالانه چقدراز نخبگان کشور مهاجرت می کنند.وقتی رتبه های برتر کنکور به خارج از ایران می روند،وقتی درصد کمی از نخبه هاکمتراز20درصددرکشور می مانند وبه آنها هم بهایی که درآمریکا به آنها می دهند در ایران نمیدهند،می خواهید بگویید کشوری که نخبه های جهان درآن جمع هستنداز ماکه نخبه های اصلی مان فراری،عقب ترن