به گزارش مهر: نیمه‌شب گذشته به دنبال اجرای مانور زلزله ۶.۸ ریشتری در پایتخت، استان‌های معین ازجمله نیروهای امدادی استان البرز به تهران فراخوانده شدند.

نیمه‌شب گذشته در پی اعلام مرکز کنترل بحران سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور، همه نیروهای امداد و عملیات جمعیت‌های هلال‌احمر استان‌های معین تهران برای اجرای مانور زلزله ۶.۸ ریشتری عازم پایتخت شدند.
در این خصوص، احسان نصیری با اعلام این خبر، اظهار کرد: ساعت یک و نیم شب گذشته مرکز بحران سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور برای اجرای مانور فرضی زلزله ۶.۸ ریشتری در پایتخت همه نیروهای امداد و نجات و عملیات استان‌های معین پایتخت را فراخواند.
وی در ادامه گفت: همه نیروهای امداد و عملیات استان‌های معین پایتخت از نیمه‌شب گذشته وارد عملیات امداد و نجات شده‌اند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان البرز گفت: پس از دریافت این فراخوان نیروهای امدادی استان فراخوانده شدند.
وی از اعزام ۵۰ نفر نیروی امدادی استان البرز به منطقه پارک چیتگر تهران خبر داد و گفت: طبق فراخوان ارسالی از سوی مرکز بحران، نیروهای امدادی البرز باید در منطقه پارک چیتگر اردوگاه اسکان اضطراری برپا می‌کردند.
استقرار بزرگترین پایگاه لجستیک هلال احمر کشور در البرز
نصیری با اعلام اینکه طی این مأموریت ۵۰ چادر در پارک چیتگر، برپا شد، گفت: اقلام زیستی توسط نیروهای امدادی در این چادرها مستقر شد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان البرز در پاسخ به این پرسش که امکاناتی که در اختیار استان قرار دارد در هنگام وقوع حادثه جوابگو است یا خیر، گفت: قطعاً تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم. مانند دیگر استان‌های پایتخت امکانات و تجهیزاتی در اختیار داریم که در مواقع بحران بتوانیم عملیات امداد و نجات را انجام دهیم.
وی در خصوص پایگاه اقماری محمدشهر گفت: در حال حاضر پایگاه محمدشهر یکی از بزرگ‌ترین انبارهای لجستیک هلال‌احمر کشور است که در استان البرز مستقر است در این پایگاه ۱۱ سوله وجود دارد که اقلام زیستی در آن نگه‌داری می‌شود.
نصیری در پایان در خصوص عملیات‌های که از شب گذشته تاکنون انجام‌شده است، گفت: مشخصات جغرافیای منطقه موردنظر اجرای مانور فرضی، از طریق « GPS» به ما اعلام شد طبق ارزیابی‌های انجام‌شده استان البرز جزو استان‌های برتر در اجرای این مانور بوده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 475196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =