جلسه مشترک مدیرکل کتابخانه های استان با ناشران قزوین برگزار شد

در آستانه ی فرارسیدن بزرگداشت روز "کتاب، کتابخوانی و کتابدار" مهدی رمضانی مدیرکل کتابخانه های عمومی قزوین با جمعی از ناشران فعال استان دیدار کرد.

به گزارش خبرآنلاین قزوین به نقل از  روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین، این دیدار با هدف بررسی راهکارهای افزایش تعامل و همکاری بین اداره کل کتابخانه ها و دست اندرکاران حوزه نشر برگزار شد.

رمضانی در این دیدار گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی قزوین با هدف افزایش کمی و کیفی برنامه ها و فعالیت های فرهنگی در سطح استان اقدام به راه اندازی تالار قلم داشته که تاکنون نیز میزبان جلسات مفیدی در رابطه با کتاب های مختلف بوده است.

وی ادامه داد: در تلاشیم نشست های نقد و بررسی، رونمایی و معرفی کتاب به ویژه آثار نویسندگان قزوینی در این تالار برگزار شود، زیرا این مجموعه از ظرفیت خوبی برای انجام هرچه بیشتر و با کیفیت تر برنامه های فرهنگی استان برخوردار است.

این مسئول اعلام کرد: انتظار داریم با همکاری ناشران، به تمامی کتاب هایی که در رابطه با استان قزوین و همچنین تمامی عناوین کتبی که توسط نویسندگان این استان نگارش شده دست یابیم تا یک نسخه از هر یک از این کتاب ها در مجموعه تخصصی قزوین شناسی تالار قلم نگهداری شود.

مدیرکل کتابخانه های استان تصریح کرد: استانی با قدمت و سابقه ی تاریخی ادبی نظیر قزوین، نیازمند گسترش برنامه های مفید فرهنگی است که از جمله می توان به جشنواره معرفی کتاب سال اشاره کرد که در حال حاضر در برخی استان ها برگزار می شود و جای در قزوین خالی است.

رمضانی ضمن ابراز خوشنودی از همکاری و تعامل با ناشران استان ابراز امیدواری کرد این اقدام سرآغاز فعالیت هایی مفید و اثربخش در حوزه کتاب استان بوده و زمینه ساز ارتقای فرهنگ مطالعه مفید گردد.

در این جلسه همچنین ناشران حاضر در جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با راهکارهای افزایش تعامل و همکاری با اداره کتابخانه ها مطرح کرده و قول مساعد دادند همکاری های لازم را با این اداره کل در راستای انجام برنامه های مفید فرهنگی داشته باشند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 475683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =