باغستانی:  مولفه های توسعه متوازن خدمات شهری در طرح تفصیلی شهر کرج لحاظ شود

عضو شورای اسلامی شهر کرج بر ضرورت لحاظ کردن مولفه های توسعه متوازن خدمات شهری در طرح تفصیلی این کلانشهر تاکید کرد و افزود: تحقق این مهم ضمن ایجاد ساختارهای همسان شهری و توسعه منطقی و اصولی شهر، عدالت محوری در توزیع خدمات را فراهم می کند.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، محمد صادق باغستانی در نشستی با معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری کرج که به میزبانی این سازمان برپا شد، در جریان روند فعالیت های ترافیک صورت گرفته در شهر توسط این سازمان قرار گرفت؛ در این جلسه هم اندیشی مباحثی در رابطه با مسائل ترافیکی سطح شهر و راهکارهایی به منظور رفع این معضل مطرح شد.
عضو شورای اسلامی شهر کرج در این نشست، عنوان کرد: از جمله راهکارهایی که با عملیاتی کردن آن می توان، گره های ترافیکی شهر کرج را به حداقل رساند و در سایه اجرای آن بسیاری از مشکلات دیگر در سطح شهر را مرتفع ساخت، توجه به توسعه متوازن خدمات در تمامی نقاط این کلانشهر است.
باغستانی، اظهار داشت: توسعه متوازن سرانه های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، ترافیکی و خدمات شهری در مناطق 12 گانه شهرداری کرج به ویژه در مناطق کم برخوردار، تاثیر بسزایی در کاهش مشکلات شهری از جمله معضل ترافیک خواهد داشت.
این مسئول، بیان کرد: بر این اساس با شناسایی نیازهای مختلف هر منطقه و در نظر گرفتن این نیازها در طرح تفصیلی شهر کرج، می توانیم خدمات متوازن و متعادلی را در تمامی سطح شهر برای شهروندان فراهم کنیم و از این طریق تقاضای سفرهای درون شهری را به حداقل ممکن رسانده و از بروز مشکلات متعدد زندگی شهری در آینده جلوگیری کنیم.
وی، ادامه داد: در نظر گرفتن محدوده هایی در طرح تفصیلی شهر کرج برای احداث ساختمان های تجاری، پزشکی و... از دیگر راهکارهایی است که با اجرایی کردن آن می توان معضلات ترافیکی این کلانشهر را کاهش داده و از بحران ترافیک در سال های بعد پیشگیری کنیم.
نماینده مردم کرج در پارلمان شهری در بخشی دیگر از سخنان خود، در خصوص تامین پاركینگ های سطح شهر، خاطر نشان کرد: معاونت حمل و نقل و شهرداری کرج با شناسایی زمین های بدون کارایی و توافق با مالکان این زمین ها و آگاهی آنها از بحران ترافیک در این کلانشهر، می توانند گام های موثری را برای اجرای عملیات های عمرانی ساخت پارکینگ بردارند که در این مسیر اعضای شورای اسلامی شهر همکاری لازم را با مسئولان ذیربط دارند و برای تسریع این روند تلاش می کنند.
فرهنگ سازی و آموزش مسائل ترافیکی به شهروندان از طریق صدا و سیما، رادیو و تلویزیون های شهری از دیگر مسائلی بود که این عضو شورای اسلامی شهر کرج بر آن تاکید داشت و خواستار فعالیت های بیشتر معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری این کلانشهر در این زمینه شد.
باغستانی، گفت: توجه به مبحث استفاده از پیک های موتوری در سیستم حمل و نقل و ترافیک شهر کرج از دیگر مسائلی است که این معاونت با برنامه ریزی هایی در این زمینه و برگزاری نشست هایی با مسئولان این شرکت ها، می تواند اقدامات قابل توجه و مثبتی را در کاهش بار ترافیکی سطح شهر و تسریع در روند حمل و نقل و ترافیک به انجام برساند.
این مسئول در ادامه خواستار استفاده از تکنولوژی های به روز و نقشه ها و سازه های مدرن در ساخت سازه های عمرانی از جمله پل ها و معابر شد و خاطر نشان کرد: از این طریق حجم سازه ها کاهش می یابد و پل هایی با پایه های باریک ساخته می شود که این موضوع عدم اشغال فضاهای مفید معابر را به دنبال دارد و تاثیر زیادی را در کاهش ترافیک سطح شهر ایفا می کند.
وی، اضافه کرد: تملک و مکان یابی مناسب ایستگاه های تاکسی، اتوبوس و پارک سوارها نیز نقش مهمی در کاهش معضلات ترافیکی دارد که با توجه به این مهم می توانیم از بحران های ترافیکی آینده جلوگیری کنیم و کاهش هزینه ها را در بخش حمل و نقل و ترافیک شهری محقق کنیم. استفاده از فضای بالای زیرگذرها برای ایجاد معبر و خیابان از دیگر نکاتی بود که عضو شورای اسلامی شهر کرج به آن اشاره کرد.
عضو شورای اسلامی شهر کرج در پایان، اضافه کرد: لازم است که همه مسئولان ارشد شهری و استانی کرج دست به دست هم دهیم تا مشکلات ترافیکی شهر را که باعث اتلاف وقت، وقوع حوادث و بروز مشکلاتی برای عبور و مرور، آلودگی هوا و ... در سطح شهر می‌شود، مرتفع سازیم و از بحران های ترافیکی که با ادامه این روند در آینده ای نه چندان دور اتفاق می افتد با ارائه خدمات دقیق و کارشناسانه به شهر و شهروندان جلوگیری کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 475739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =