روابط عمومی رسانه ملی اعلام کرد پخش برنامه «فیتیله» شبکه دو فعلا متوقف است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، روابط عمومی سازمان صداوسیما در خبری اعلام کرد ، در پی پخش برنامه فیتیله که روز جمعه 15 آبان از شبکه 2 پخش شد بر اثر بي دقتي عوامل برنامه، موجبات رنجش خاطر هموطنان عزيز آذري پيش آمد، ضروري است توضيحات زير به اطلاع ملت شريف ايران و خصوصا هموطنان عزيز آذري برسد.

قوميت هاي مختلف سرمايه سترگ و بي بديل ايران اسلامي است كه مبتني بر احترام متقابل اقوام، احساس هويتي مشترك را براي همبستگي و اتحاد ملي فراهم آورده تا اين كشور عزيز بر تند باد حوادث بپايد و كيان خويش حفظ نمايد. در اين ميان، صداوسيما نيز به عنوان رسانه ملي جمهوري اسلامي ايران با درك اين جايگاه و اهميت احترام و حرمت همه اقوام و اقشار جامعه بزرگ ايران در مقاطع مختلف همواره عزم خود را در جهت تقويت اين گنجينه و سرمايه ملي معطوف داشته است.

ليكن عليرغم اين اراده و اقدامات مختلف ناشي از آن، متاسفانه روز جمعه 15 آبان ماه در يكي از بخش هاي برنامه "فيتيله" كه از جمله برنامه‌هاي ويژه كودكان و نوجوانان در شبكه دو سيمااست، به سبب اشتباه، بي‌دقتي و عدم نظارت درست عوامل برنامه ساز و ناظر مربوطه، ديالوگ‌هايي به زبان آذري بيان مي شود كه باعث تمسخر و در نتيجه رنجش خاطر و ناراحتي هموطنان غيور و عزيز آذري زبان شده و شكاياتي را موجب مي گردد.

در اين خصوص، رسانه ملي با وجود سهوي بودن اين مساله، وظيفه خود مي داند ضمن عذرخواهي از هموطنان و خصوصا آذري زبانان عزيز و به دور از هر گونه توجيه رسانه‌اي براي رفع كوچكترين ابهام و بدبيني هموطنان عزيز آذري‌زبان كشورمان نسبت به فرزندان پرتلاش و خدمتگزارشان در صداوسيما، موارد و تصميمات متخذه ذيل را به اطلاع اين عزيزان و همه مخاطبان رسانه ملي برساند:

1- عليرغم سهوي بودن اين اتفاق، مسئولان و عوامل دخيل در توليد و پخش اين برنامه، متخلف محسوب مي شوند و اين مساله تا آشكار شدن موضوع و ريشه هاي آن به طور جدي پيگيري خواهد شد.

2- با وجود جايگاه مردمي اين برنامه مطابق با نظرسنجي هاي مختلف سال هاي گذشته كه از آن به عنوان برنامه اي باسابقه و پربيننده ياد شده است، ليكن به خاطر اين بي دقتي صورت گرفته، تا انجام بررسي هاي لازم و رسيدن به نتيجه نهايي، پخش برنامه "فيتيله" فعلا متوقف مي شود.

3- مدير پخش و مدير گروه كودك شبكه دو به دليل سهل انگاري توبيخ كتبي خواهند شد و جانشين مدير پخش كه مسئول نهايي نظارت برنامه هاست نيز توبيخ و از مسئوليت بركنار مي شود.

4- بديهي است كه سازمان صداوسيما پس از بررسي دقيق اين موضوع و رسيدن به نتايج نهايي، موارد را به اطلاع مخاطبان خواهد رساند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 475972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =