رهبر جریان صدر عراق امروز (یک شنبه) هشدار داد که نباید اجازه دهیم عراق، سوریه، یمن و بحرین به دست تکفیری‌ها بیفتد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای نسبت به افتادن عراق، سوریه، یمن، بحرین به دست تکفیری‌ها هشدار داده و گفت: این امر جراحتی برای پیکره اسلام و وحدت آن است.

وی افزود: اگر این اتفاق بیفتد، اوضاع در این کشورها شبیه اسارت فلسطینی‌ها به دست یهودیان می‌شود.

مقتدی صدر در ادامه این بیانیه‌ خطاب به شیخ الازهر گفت: آنچه که از جناب عالی شنیدم به ویژه در مورد دو نکته اقرار به اسلام مذهب شیعه امامی و دعوت شما به گفتگو و گذاشتن دست در دست یکدیگر است، من را بسیار خوشحال کرد. با وجود این که از نظر شما ممکن است من شخصیت مهمی نباشم، اما من اعلام می‌کنم که دست خود را در دست شما برای گفتگو گذاشته‌ام و با دست خود امت اسلامی را به ساحل وحدت و امنیت می‌بریم و آن را از فتنه و تجزیه و دودستگی دور می‌کنیم.

صدر افزود: دست شما را برای برداشتن گام‌های قاطعانه می‌فشارم و علیه هرکس که مخالف تکفیر کردن عقاید دیگر است، همانند کاری که فرقه‌ داعشی‌های منحرف یا برخی از متعصبان از مذهب شیعی انجام داده‌اند و مخالفان نظر آنها را تکفیر کرده و شعائر خاصی را اجرا می‌کنند، با شما هستم. من نمی‌خواهم وارد مناقشات عقیدتی با شما درخصوص کسی که پیامبر (ص) او را برای ولایت خود تعیین کرد یا کسی که پشت او نماز خواند و از هیچ شیعه‌ای نمی‌خواهم که سنی شود و از سنی نمی‌خواهم که شیعه شود.

وی با بیان این که "من درحال حاضر با نظر شما موافق هستم"، گفت که مسئولیت بزرگی برای یکپارچه کردن این امت و برداشتن رنج‌های آن به دلیل از سوی برخی از افراد منحرف برخی از طائفه‌ها از مکان‌های مختلف بر دوش شما قرار دارد.

مقتدی صدر تاکید کرد: آنچه که باعث ناراحتی من می‌شود، این که شما نسبت به برخی از عقاید مربوط به مبحث امامت در خلافت حضرت علی (ع) است واکنش نشان می‌دهید، هرچند که حدیث غدیر در نزد شما مسجل گشته است و این که شما به کسانی که می‌خواهند به خلافت علی (ع) خدشه وارد کنند یا می‌خواهند به یزید در مورد کشتن امام حسین (ع) حق دهند یا کسانی که خون مسلمانان را پس از تکفیرشان می‌ریزند،‌ واکنش نشان نمی‌دهید. 

رهبر جریان صدر تاکید کرد: من مخالف هرگونه توهین به هر سنی غیر تکفیری از سوی هر شیعه‌ای هستم و اگر شما مخالف کشته شدن هر شیعه غیر تکفیری از سوی هر شخص سنی هستید، پس این یک یاری از جانب خداست و پیروزی نزدیک است.

308308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =