مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین: لزوم حضور مبلغان زکات در کارگاهی آموزشی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: مبلغان زکات برای تأثیرگذاری بیشتر نیازمند کارگاه آموزشی هستند

به گزارش خبرآنلاین قزوین به نقل از خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام علی نعمت الهی در جلسه شورای زکات استان قزوین با تأکید بر این که مبلغان برای تأثیرگذاری بیشتر در خصوص تبیین زکات نیازمند کارگاه آموزشی هستند، اظهار کرد: مبلغان باید به خوبی بتوانند اهمیت و جایگاه پرداخت زکات را برای مردم تشریح کنند، لذا آنها برای رسیدن به این توانایی نیازمند کارگاه آموزشی هستند.
وی تصریح کرد: هیئات مذهبی از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار هستند و باید در زمینه زکات از ظرفیت آنها نیز استفاده شود.
احیای زکات امر بسیار مهمی است
حجت‌الاسلام مجتبی قائد امینی مشاور استاندار قزوین با بیان این که بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها برای جمع‌آوری زکات آمادگی کامل دارند، گفت: نباید زکات جمع‌آوری شده فقط در بخش های عمرانی هزینه شود، یعنی ضروری است به بخش های دیگر نیز توجه گردد.
وی تصریح کرد: برای تبیین کامل امر زکات در جامعه نیازمند برگزاری همایش هستیم، تا علما به خوبی مسائل مربوط به آن را تشریح کنند.
تقویت حوزه زکات نیازمند همکاری همه ائمه جمعه است
حجت‌الاسلام محمود گروسی مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، اظهار کرد: لازم است زیر مجموعه شورای زکات کمیته‌های مختلفی تشکیل شود تا با برنامه ریزی دقیق‌تر ورود جدی‌تری به امر زکات داشته باشیم.
وی تشکیل کمیته تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی را ضروری عنوان کرد و گفت: با تشکیل این کمیته می‌توان کار تحقیقی و آسیب‌شناسی در این حوزه بسیار مهم که مورد تأکید دین اسلام است را با جدیت بیشتری دنبال کرد.
صدا و سیمای مرکز قزوین آماده تولید برنامه‌های ویژه در حوزه زکات است
علی محمدی، نماینده صدا و سیمای مرکز قزوین در شورای زکات اظهار کرد: اگر در حوزه زکات نیاز به برنامه‌های ویژه‌ای باشد این مرکز آمادگی کامل برای تولید آن را دارد.
محمدی با بیان این که باید به موضوع زکات بیش از پیش پرداخته شود، اظهار کرد: زکات موضوع بسیار مهمی است که می‌توان از ظرفیت صدا و سیما برای تقویت آن استفاده کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =