مدیرعامل موسسه خیریه نیکوکاری تبریز از برگزاری همایش «ایدز از غصه بیماری تا قصه تنهایی» در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، محمدباقر امامی در گفتگو با خبرنگاران افزود: همایش «ایدز از غصه بیماری تا قصه تنهایی» روز ششم آذرماه جاری در تالار پتروشیمی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایدز یک بیماری چندوجهی بهداشتی-فرهنگی است در خصوص اهداف برگزاری این همایش گفت: آموزش و اطلاع رسانی، انگ زدایی از بیماران ایدز و درنهایت بیان آسیب های اجتماعی ناشی از ایدز از مهمترین اهداف این همایش خواهد بود.

امامی با یادآوری اینکه اولین همایش بیماری ایدز در تبریز با استقبال گسترده ای مواجه شده بود اظهار داشت: در همایش دوم قصد داریم ضمن افزایش کمی و کیفی مخاطبان، بر مقوله ی آموزش شناسایی و راههای پیشگیری از ایدز تاکید شود.

مدیرعامل موسسه خیریه نیکوکاری تبریز با اشاره به اینکه همایش مذکور همزمان با هفته ی جهانی ایدز برگزار می شود تصریح کرد: هدف اصلی ما از برپایی همایش «ایدز از غصه بیماری تا قصه تنهایی» سوار شدن بر موج مباحث مربوط به این بیماری در ایام یاد شده است.

امامی با اشاره به آمار ارائه شده از سوی مرکز بهداشت آذربایجان شرقی هشدار داد: آمارهای بدست آمده از تغییر جنسیتی و راه انتقال ایدز در آذربایجان شرقی بسیار نگران کننده است و قصد داریم با اقدامات مختلف، عموم مردم را نسبت به این مقوله حساس نمائیم.

انکار ایدز راه درمان نیست

مدیرعامل موسسه خیریه نیکوکاری تبریز"انکار ایدز" را وضعیتی خطرناک برای جامعه دانست و گفت: باید ایدز را نیز به مانند بیماریهای دیگر به صورت رسمی مورد شناسایی قرار داده و با فرهنگ سازی مناسب، مانع از انکار آن در بین مبتلایان گردیم.

امامی ادامه داد: مبتلایان به ایدز باید با فرهنگ سازی مناسب بیماری خود را انکار نکنند تا بتوانند به موقع و بصورت مناسب از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند گردند.

وی در عین حال تصریح کرد: تنها راه مقابله با ایدز ارتقای دانش سلامت عموم بوده و نباید مبتلایان به ایدز را از جامعه و خانواده طرد کرد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476892

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =