مذاكرات غيرمستقيم ايران و آمریکا

ایسنا نوشت:

نشست تخصصی «بررسی چالش های مطبوعات محلی» با حضور حسن محرابی (مدیرکل مطبوعات داخلی)، حسن حیدری (مدیرعامل اتحادیه مطبوعات محلی استان های کشور) و همچنین نصرت الله طاقتی (مدیر مسئول روزنامه همدان پیام) در محل سالن شماره ٢ واقع در طبقه فوقاتی شبستان اصلی مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این نشست تخصصی چالش‌های پیش روی مطبوعات محلی و راه کارهای برون رفت از آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حسن محرابی در ابتدای این نشست با اشاره به برگزاری نشست تخصصی «بررسی چالش های مطبوعات محلی» طی دو سال اخیر در نمایشگاه مطبوعات، اظهار داشت: هم اکنون در حال تلاش برای حضور تشکل های صنفی و بخش خصوصی در فعالیت های مطبوعاتی هستیم.

مدیرکل مطبوعات داخلی در ادامه از نشریات استانی و محلی به عنوان سرمایه‌های مغفول مانده یاد کرد و افزود: به این دسته از مطبوعات به‌رغم تاثیرگذاری بسزایی که دارند توجه ویژه‌ای نمی شود.

وی همچنین نقش ادارات کل فرهنگ و ارشاد را در این بین حائز اهمیت دانست و گفت: متاسفانه به نقش این ادارات در توسعه مطبوعات محلی توجه چندانی نمی شود.

محرابی روش‌مند و ضابطه‌مند شدن امکانات مالی را راهکاری برای حمایت از مطبوعات محلی عنوان و خاطرنشان کرد: در این زمینه دو مبحث مطرح است که شامل تخصیص یارانه و آگهی های دولتی می شود.

در ادامه این نشست نصرت الله طاقتی، چالش‌های مطبوعات محلی را به دو بخش منابع مالی و انسانی تقسیم کرد و با اعلام اینکه ٥٠ درصد هزینه‌های نشریات محلی مربوط به هزینه‌های چاپ، انتشار و توزیع مربوط می‌شود، گفت: البته در این زمینه وزارت ارشاد طرح جدیدی ارائه کرده که می تواند با استقبال مدیران مطبوعاتی همراه باشد.

وی با جدی عنوان کردن چالش های مطبوعات محلی در نمایشگاه مطبوعات، تصریح کرد: چنانچه از چالش ها سخن به میان آوریم مقصودمان فقط حمایت های مادی نیست بلکه حمایت های معنوی برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مدیرمسئول روزنامه همدان پیام تصریح کرد: دیگر چالش عمده مطبوعات محلی مربوط به رقبای دولتی و بولتن ها می شود. متاسفانه در استان ها شاهد فعالیت غیرحرفه ای بولتن ها هستیم.

حسن حیدری، دیگر سخنران این نشست در ابتدا به آسیب شناسی مطبوعات محلی پرداخت و گفت: آسیب ها در این حوزه به برون و درون استانی تبدیل می شود.

وی با اشاره به تغییر ذائقه مخاطبان گفت: متاسفانه نشریات به این مهم بی توجه شده اند و عموما به دلیل عدم آموزش، مطالب جذابی را به مخاطبان ارائه نمی دهند.

مدیرعامل اتحادیه مطبوعات محلی استان های کشور نیاز سنجی مخاطبان را به عنوان یکی از اصول و سرفصل های کار مطبوعات عنوان و تصریح کرد: لازم است که مطبوعات در زمینه بازاریابی آموزش های لازم را ببینند و به به میزانی قوی باشند که برای تامین نیاز مالی خود به یارانه نیاز پیدا نکنند.

۵۷۲۴۴

کد خبر 477227

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =