ایرنا نوشت: مدیرکل هماهنگی امور استانهای سازمان ملی استاندارد ایران گفت: برای اجرای طرح طاها (کنترل بازار) 900 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و دراین طرح کارشناسان به عنوان مشتری، انواع محصولات را خریداری و در آزمایشگاه های سازمان استاندارد بررسی می کنند.

فریدون بلغاری افزود: کیفیت بسیاری از کالاهای داخلی بویژه صنایع غذایی از مشابه وارداتی بالاتر و برای مصرف قابل اعتمادتر است.

وی ادامه داد: فرهنگ اشتباهی که هر کالا و محصول وارداتی با کیفیت تر از تولید داخلی است، باید تغییر کند.

وی اظهارکرد: در مدت زمانی که در یکی از استان ها مشغول فعالیت بودم، روغن های خوراکی وارد کشور می شد که 50 درصد کیفیت روغن داخلی را نداشت ولی براساس فرهنگ غلط مورد استقبال مردم قرار می گرفت.

بلغاری ادامه داد: استقلال کشور درگرو تولید محصولات کیفی است و درصورت فقدان این عنصر مهم، دستیابی به برنامه راهبردی در توسعه غیرممکن است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سیاست های اقتصاد مقاومتی به افزایش پوشش استاندارد برای تمام محصولات داخلی تاکید داشته اند و این مهم در دستور کار کارشناسان این حوزه قرار دارد.

مشاور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: هر کالایی که به مرحله تولید می رسد به طور حتم باید شناسنامه دار باشد و در چهارچوب قوانین و مقررات استاندارد قرار گیرد.

وی اظهار کرد: در دو سال گذشته سازمان استاندارد 80 دستگاه خودر را از استان های مختلف خریداری و در طول یک سال قطعات خودروها را به طور مستمر کنترل کرد که نتیجه آن نمرات منفی دو برابر افزایش را نشان داد به این معنی که قطعات به کار رفته در خودروها ی داخلی بادوام نبوده و عمر مفید را ندارند و این از دلایل نارضایتی مردم نسبت به تولید خودرو داخلی است.

22339

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =