تسنیم نوشت: دولت پاکستان پس از رایزنی در مورد تحویل چهار بالگرد MI-35 و سوخو-35 جنگنده نظامی روسیه، خرید جنگنده آموزشی این کشور (یاک-130) را در نظر گرفته است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دولت پاکستان برای خرید جنگنده آموزشی یاک-130 روسی که برای آموزش جنگنده‌‎های نسل چهارم و پنجم طراحی شده اظهار آمادگی کرده است.

پاکستان با خرید این جنگنده چهارمین کشور دارای مدل آموزشی یاک-130 در جهان خواهد شد.

مقامات اسلام‌آباد و ماسکو در این خصوص گفت‌وگوهای ابتدایی را نیز انجام داده است.

بر اساس منابع صنعتی پاکستان، مقامات نیروی هوایی این کشور با مدیران «روسوبورون اکسپورت» و «ایرکوت» شرکت‌های تسلیحاتی روسیه رایزنی کرده‌اند.

روسیه تحریم‌های خود علیه پاکستان را در سال 2014 میلادی برداشت و مقامات مسکو نیز برای فروش چهار بالگرد نظامی ام آی-35 به پاکستان با مقامات اسلام‌آباد موافقت کردند.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه چندی پیش با اشاره به توافق با پاکستان در خصوص تحویل بالگردهای ام آی 35 اعلام کرد که مذاکرات میان مسکو و اسلام‌آباد این بار برای تحویل جنگنده‌های سوخو-35 نیز در جریان است.

هند در تحولات اخیر جنوب آسیا خود را به آمریکا و رژیم صهیونیستی نزدیک کرده است و پاکستان نیز برای افزایش همکاری با چین تلاش می‌کند.

این در حالی است که روسیه نیز به دلیل تنش با آمریکا و اروپا در مورد بحران «اوکراین» برای همکاری‌های بیشتر با پاکستان و چین تلاش می‌کند.

هند در این اواخر به دنبال خرید پهپادهای تهاجمی آمریکا موسوم به «اونجر» شده است.

در صورتی که هند به این پهپادها دست یابد، به اولین کشور واردکننده این پهپاد تهاجمی تبدیل می‌شود که این اقدام می‌تواند پاکستان رقیب دیرینه این کشور را به چالشی جدید بکشاند.

هند با این پهپادها توانایی هدف قرار دادن شبه‌نظامیان در تمام نقاط پاکستان را خواهند داشت و نیز می‌تواند مرزهای این کشور با چین را بطور کامل کنترل کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =