واحدمرکزی خبر به نقل از ایتارتاس نوشت: سفارت ایران در مسکو امروز در گفتگو با این خبرگزاری اعلام کرد حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر امور خارجه ایران در نشست چندجانبه ای که قرار است چهاردهم نوامبر ( شنبه 23 آبان) در وین برگزار شود، شرکت خواهد کرد.

بنا بر اعلام این سفارتخانه، «وزیر امور خارجه ایران به نمایندگی از این کشور در نشست چندجانبه وین شرکت خواهد کرد. علت حضور ایران در این نشست در سطح معاون وزیر امور خارجه، مشغله کاری محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه است.»
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت: «هیئت اعزامی روسیه به نتایج این تلاش جمعی امیدوار است.» وی گفت سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه قرار است در نشست وین شرکت کند.
زاخارووا تصریح کرد روسیه «بر لزوم تبعیت از توافقنامه هایی که در نخستین نشست وین در تاریخ سی ام اکتبر به دست آمد تاکید دارد. هدف اصلی از اجرای این روند، حمایت از گفتگو میان طرف های سوری است، و در عین حال همه بازیگران خارجی که در اوضاع سوریه تا حدی تاثیرگذارند، بر مبنایی برابر در این روند مشارکت خواهند کرد.»
نشست چهارجانبه روسیه، آمریکا، عربستان و ترکیه برای حل درگیری های سوریه بیست و سوم اکتبر در پایتخت اتریش برگزار شد. در نشست سی ام اکتبر چند بازیگر دیگر - در مجموع 19 کشور و سازمان بین المللی- به مذاکرات ملحق شدند. در پی این نشست سندی درباره اصول حل و فصل درگیری های سوریه تصویب شد. این سند مؤید اهمیت حفاظت از انسجام سوریه و نهادهای دولتی این کشور، نابودی سازمان تروریستی داعش و دیگر گروههای تروریستی، حمایت از آوارگان سوری و کشورهای میزبان آنهاست. در این سند قید شده است که آینده سوریه را باید مردم این کشور تعیین کنند. به موجب این سند، مقامات و مخالفان سوریه یک دولت انتقالی تشکیل خواهند داد، یک قانون اساسی تصویب، و انتخابات برگزار خواهند کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    1 0
    ازظریف میترسندگربه رقصانی هابرای اوراشروع کرده اند