مهر نوشت: معاون وزیر کار بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی را از مشکلات کشور برشمرد و گفت: ۳۰ درصد کل بیکاران کشور، دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

کورش پرند گفت: برای رسیدن به موفقیت در حوزه اشتغال در بازه زمانی کوتاه و میان مدت باید به توسعه اشتغال های خُرد و خانگی توجه داشته باشیم.

معاون وزیر کار افزود: یکی از سیاست‌های ویژه برای توسعه اشتغال در کشور این است که علاوه بر سرمایه گذاری ها و ایجاد کارخانه ها، زمینه توسعه کسب و کارهای کوچک نیز فراهم شود.

وی ادامه داد: سازمان فنی و حرفه ای و کمیته امداد امام خمینی (ره) به صورت هماهنگ با هم کار می کنند و در سال گذشته نشان داده شده که همکاری و تعامل بسیار خوبی با هم دارند.

پرند ادامه داد: سازمان فنی و حرفه ای در کشور، طرح توانمندسازی و ارائه آموزش های مهارتی برای روستائیان، عشایر و ساکنان مناطق مرزی و محروم را تدوین کرده و در راستای این طرح از تجربیات سال های گذشته نیز استفاده شده است.

این مقام مسئول در وزارت کار تصریح کرد: کارکنان فنی و حرفه ای در قالب این طرح در مناطق مختلف، حضور می یابند و آموزش های لازم را به سایرین ارائه می دهند. این طرح در ۸ مرحله طراحی شده که گام نخست آن نیازسنجی آموزشی است.

وی در ادامه وجود دانش آموختگان بیکار را از مشکلات کشور برشمرد و گفت: آمارها نشان دهنده بالا بودن تعداد این افراد در جامعه است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه گفت: ۱۹ نفر از هر ۱۰۰ دانش آموخته در کشور بیکار و بیش از ۳۰ درصد جمعیت بیکاران کشور نیز دارای تحصیلات عالی هستند.

معاون وزیر کار اظهارداشت: توانمندسازی آموزش‌های مهارتی برای دانش آموختگان دانشگاهی نیز در کشور مطرح شده و این طرح به صورت وسیع در کشور عملیاتی می شود. سازمان فنی و حرفه ای کشور در اقدامی در نظر دارد که کارآفرینان برتر کشور را به استان های مختلف ببرد تا بتوانند با استفاده از ظرفیت های موجود، برای توسعه اشتغالزایی اقدام کنند.

پرند ادامه داد: کارآفرینان در این طرح بر اساس آمایش سرزمینی و نیاز سنجی استان ها، مدل آموزش های بازار محور را ارائه می کنند. این طرح در حوزه های مختلف صنایع دستی، انرژی های نو و تجدیدپذیر و سایر حوزه ها در حال اجرا است.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    12 1
    لطفا فرزندان خودتان را در مشاغل خانگی استخدام کنید