موید حسینیصدر ، عمدهترین علت آلایندگی هوای تهران را ترافیک سنگین خیابانها دانست و افزود: اینکه چرا در خیابانها ماشینها به کندی حرکت کرده، ترافیک تا این حد سنگین بوده و زمان حضور اجباری خودروها در خیابان افزایش یافته باید به طور دقیق آنالیز شود.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واقعیت آن است که تا زمانی که حمل و نقل مطمئن و راحت در کشور وجود نداشته شاهد چنین مشکلاتی هستیم؛ در اغلب کشورهای دنیا تلاش شده با تامین و توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی این مشکل رفع شود.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه در تهران روزانه 15 میلیون لیتر بنزین سوخت میشود، تصریح کرد: هنوز در داخل شهر تهران کارخانههای بزرگی همچون روغن نباتی وجود دارد که این معضلات بر آلوده کردن پایتخت تاثیر بسیاری دارد.
وی یادآور شد: همچنین متاسفانه شاهد هستیم که نیروگاههای اطراف تهران مازوت میسوزانند و کیفیت بنزین و گازوئیل نیز همچنان با استاندارد فاصله زیادی دارد، از سویی دیگر معاینه فنی خودروها نیز 5 ساله است که این عوامل دست به دست هم داده تا معضل آلودگی هوا همچنان پابرجا باشد.
سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، گفت: معلوم نیست مسئولان قرار است تا چه زمانی با معضل آلودگی هوا تشریفاتی برخورد کنند و درحد توصیه در انتظار رفع این معضل باشند درحالی که باید جدیتر با این مشکل مقابله شود و به دنبال راهکار اساسی برای آن بود که اصلیترین راه تقویت راهکار حمل و نقل عمومی است.
نظر شما