آیت‌الله حسینی‌همدانی: مسئولان به جای نظریه‌پردازی به کارهای اجرایی بپردازند

به گزارش تسنیم،نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه روسای دولت‌های قبل به جای حل مشکلات مردم نظریه پردازی می‌کردند، گفت: این افت در این دولت وجود دارد که بهتر است به جای نظریه‌پردازی به حل مشکلات مردم و اجرای اقتصاد مقاومتی بپردازید.

 آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کرج با تسلیت فرارسیدن ماه صفر و اشاره به اسیری خاندان اهل بیت اباعبدالله (ع) در شام، اظهار داشت: پیام رسانی حضرت زینب (س) مجلس جشن یزدیان را به مجلس عزا تبدیل کرد.

وی افزود: نام رسول خدا (ص) با قیام امام حسین (ع) تا قیامت زنده ماند و این نام تا قیامت زنده و پویا است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به بیانات مهم رهبرمعظم انقلاب در دیدار با مسئولان ومدیران و دانشجویان وزارت علوم و وزارت بهداشت، تصریح کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان کلید واژه و پیام‌های بسیار با اهمیت باید مورد توجه علما و دانشمندان قرار گیرد.

خطیب جمعه کرج با اشاره به سخنان و نظرات مقام معظم رهبری در این خصوص بیان کرد: معظم له اشکالاتی در مورد مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها داشتند و اینکه برخی فکر می‌کنند که با اختلاط و حرام می توان نشاط بر جامعه دانشگاهی و علمی به وجود آورد که این سخنان حرف گزاف و بیهوده ای است.

وی با بیان اینکه درفرمایشات ایشان کتمان و دروغ در پیشرفت علمی دانشگاه‌ها توسط عده‌ای نیز مشاهده شد ،گفت: فرمایشات معظم له نشان از تلاش دشمن برای نفوذ در دانشگاه‌ها و مراکز علمی است و این همان بحثی است که مدتی است مقام معظم رهبری یاداوری می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه پروژه نفود در حال دنبال شدن از سوی دشمن است، بیان کرد: پروژه نفوذ با طراحی ، زمان بندی و فصل بندی و مقطع به مقطع در حال اجرا است و اگر با بصیرت به حرکاتی که در این روزها انجام می‌شود نگاه کنید مشاهده می‌شود که به دنبال مهره‌چینی و برنامه‌ریزی برای رسیدن به اهداف شان هستند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه این نفوذ ابعاد مختلفی دارد،گفت: باید با تمام جنبه‌های این نفوذ مقابله شود و دستگاه‌هایی مانند صداوسیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،وزارت کشور ، وزارت اطلاعات در معرض نفوذ هستند و باید در این مورد مراقبت لازم صورت گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز افزود: کسانی که در کشور جایگاهی در اختیار دارند باید در حد اعلا دارای بصیرت بوده و در زمین دشمن بازی نکنند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه طی چند روز گذشته حرکاتی بر اساس بی‌توجهی عده‌ای در کشور انجام شد،بیان کرد: دشمنان در حال تدارک بلوایی در کشور بودند که باید هوشیاری لازم در این باره اتخاذ شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بیان کرد: دشمنان گاهی برای نفوذ از طریق کار فرهنگی و جنگ نرم وارد شده و در چهره های مختلف اعم از رسانه و فرهنگی قصد اجرای نیات خود را دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: این افراد گاهی با انتشار عکس مطالبی را القا کرده و به دنبال نفوذ هستند.

وی با بیان اینکه دقت به حرکات و سخنان برای جلوگیری از نفوذ باید مورد توجه آحاد مردم باشد، تاکید کرد: عده‌ای در قالب خبرنگار، تاجر و شغل‌های دیگر برای جاسوسی و اخلال وارد می‌شوند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به ناراحتی‌های ابراز شده از دستگیر تعدادی از افراد متهم به جاسوسی توسط سپاه و تخریب این نهادهای انقلابی اظهار داشت: این افراد چرا از تیز‌بینی و رصد افراد جاسوس توسط فرزندان انقلاب ناراحت شده و فرافکنی می‌کنند.

وی با بیان اینکه این افراد در اجرای پروژه نفوذ تا تحریف شخصیت امام خمینی (ره) و شعارهای انقلاب پیش می‌روند، تصریح کرد: این عده جوانان و فرزندان ملت را به گرایش به مظاهرغربی تشویق کرده و در رزونامه‌هایشان غرب گرایی ار ترویج می‌کنند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه این عده داشته‌های داخلی را کم‌ارزش جلوه داده و داشته‌های دشمن را بزرگ جلوه می‌دهند، خاطرنشان کرد: این افراد اینگونه القا می‌کنند که داشته‌های ما در مقابل داشته‌های غرب ناچیز بوده و تلاش می‌کنند مردم ولایی ومدافع را از نظام و انقلاب مایوس کرده و روی هیات مذهبی و مساجد و نیروهای ارزشی، انقلابی و متدین سرمایه‌گذاری می‌کنند.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه این افراد سعی در کتمان دشمنی آمریکا با ایران دارند،گفت: در فضای مجازی غوغایی است و عده‌ای در حال القا و کتمان دشمنی امریکا با ما هستند.

وی با اشاره به تلاش بی‌سرانجام این عده ،متذکر شد: مردم ما دل در گرو دین دارند و گوش به فرمان ولی‌فقیه خود هستند و از اصول ثابت این انقلاب دفاع کرده و با جان و مال شان برای دفاع از آرمانها و دستاوردهای تلاش کرده و خون داده و محرومیت کشیده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به دفاع ازمظلومین در سراسرعالم توسط جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: استکبار ستیزی و مبارزه با مصداق بارز آن یعنی امریکای جنایت کار و دست پروده ان یعنی اسرائیل از اصول ثابت انقلاب اسلامی است که هیچگاه فراموش نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه لازم است سخنان و تحلیل‌های مقام معظم رهبری مورد توجه قرارگیرد،افزود: از اوضاع فعلی تحلیل درست داشته باشید وبه فتنه که خط قرمز نظام است دقت نمایید.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه سران فتنه باقی هستند،گفت: چرا عده‌ای تلاش می‌کنند جریان فتنه را از انزوا خارج کرده و فتنه رفع اثر و تطهیر شود.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه تحرکات وانتصابات فتنه‌گران در استان البرز نیز وجود دارد،گفت: اگر چه با برخی از مداهنه‌ها و سهل‌انگاری‌ها این افراد آمده و وارد دستگاه اجرایی مسئولیت گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه فتنه خط قرمز ما است، تصریح کرد: این افراد در البرز نیز مشغول فعالیت بوده و بنده نیز کاملا هوشیار بوده و کاملا دقیق جلسات، حرکات و رفت‌وآمدهای آنان را رصد می‌کنم.

وی با بیان اینکه سکوت من به دلیل بی‌اطلاعی ازسخنان و نشست‌های این افراد در استان نیست، بیان کرد: از تمام تحرکات و نشست‌ها و مواضع این افراد مظلع هستم و سکوتم به دلیل درنظر گرفتن مصلحتی بالاتر است.

خطیب جمعه کرج، افزود: در جایی که باید از مردم بخواهیم و چهره افراد را رسوا کنیم لحظه‌ای و کمتر از لحظه‌ای در انجام وظیفه کوتاهی نمی‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از موارد تحریف انقلاب تحریف انقلابی‌گری است ،بیان کرد: عده‌ای در تعریف شخص انقلابی‌گری تعریف می‌کنند و مواردی را به عنوان شاخص معرفی می‌کنند که نتیجه ان این می‌شود که انقلابی کسی است که مجیزگو بوده و انقلابی کسی است که حرف از صلح و گل و گلآب می‌زند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار داشت: این عده جوری القا می‌کنند که انقلابیون اهل انتقاد واعتراض نبوده و در صورتی که از انحراف جلوگیری کند این شخص افراطی است.

وی یادآور شد: ما وقتی تعریف این افراد را نگاه می‌کنیم می بینیم که تعریف با حضرت امام و مقام معظم رهبری جور درمی‌آید.

وی با تاکید بر اینکه دفاع از حق و جلوگیری از انحراف همراه با برچسب‌زنی و اتهام افراطی‌گری از سوی این افراد همراه است، افزود:کسی که امر به معروف و نهی ازمنکر تبری و تولی و شدت در مقابل کفار دارد از دیدگاه این افراد افراطی است.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه برخی از سخنان باطل وگزاف است ،خاطرنشان کرد: برخی از سخنان ظاهری طلا دارند و باطن این سخنان مزخرف و باطل است و این سخنان از جانب مسئولان پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به اینکه خطیب جمعه وظیفه روشنگرانه در مورد انحرافات جامعه دارد،گفت: عده ای فکر نکنند که در این جا به دنبال مچ گیری هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه وظیفه عالمان است که در مقابل سخنان گزاف و باطل مطرح شده از یک تریبون عمومی موضع بگیرند،تصریح کرد: از مشکلات جامعه ما این است که مسئولان اجرایی به‌جای پرداختن به کار اجرایی و رسیدگی به مشکلات مردم به دنبال نظریه پردازی رفتند.

وی با بیان اینکه نظریه‌پردازی مختص به این دولت نبوده و در دولت های قبلی نیز دیده شد، عنوان کرد: در دولت‌های گذشته نیز روسای جمهوری به جای رفع مشکلات مردم و عمل به وظایف اجرایی به دنبال نظریه‌پردازی رفته و این دوره نیزمبتلا به نظریه پردازی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی البرز بیان کرد: یکی از وظایف ما سعی بر جلوگیری از دوقطبی شدن جامعه است و این دوقطبی شدن خواسته دشمن است و هر عاقلی این موضوع را می فهمد.

وی با اشاره به اینکه دوقطبی‌سازی و ایجاد تفرقه از اهداف دشمنان انقلاب و نظام است، متذکر شد: در جامعه طوری القا می‌کنند که قشر انقلابی و متدین ومحافظان نظام عده کمی هستند و این یک برداشت غلطی است که دائم القا می‌شود.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به سخنانی درمورد نقد امام مسلمین، گفت: برخی سخنان جامعه را ملتهب کرده و باید پرسید این چه حرفی است که گفته شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرزبا اشاره به منظور گوینده سخن نقد امام مسلمین و انحراف در عقیده از این سخنان، بیان کرد: اگر منظور از نقد امام مسلمین امام معصوم است که توصیه می‌کنم که این افراد دوباره به حوزه مراجعه کنند و در خدمت طلبه‌ای از طلاب دینی این درس را یاد بگیرند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی اظهار داشت: اگر منظور از امام مسلمین فقیه جامعه الشرایطی که اداره جامعه را بر عهده دارد که این موضوع ربطی به بیانش در این فضا نیست و عایدی ندارد.

وی با بیان اینکه ایشان مکرر بر این موضوع که کسی نقدی دارد بیان کند، تاکید داشته اند،بیان کرد: نظریه پردازی و اینگونه سخن گفتن خوب نیست و به نظر می‌رسد این سخنان پیش زمینه‌ای برای بیان برخی از سخنان است.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه اجرای اقتصاد مقاومتی و رسیدگی به معیشت واقتصاد جامعه را در دستورکار قراردهید،افزود:آن سخن گفته شده النصیحه لائمه المسلین است و در مقام خیر خواهی و تذکر دادن است.

وی با بیان اینکه وقتی می‌شود که خیرخواهی و نصح برای ولی‌فقیه داشت، قطعا رئیس جمهور و وزرا و وکلا می شود نصح را داست و بنده نیزاز باب نصیحت عرض می‌کنم که همانطور که ناامید کردن مردم خطا و عمل ناپسندی است امید موهوم و واهی دادن هم ناپسند است و درهمان سخنرانی قوه قضاییه مورد هجمه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه از باب نصیحت عرض می‌کنم که دیپلماسی کشور ضعیف است، گفت: خود شخص رئیس جمهور باید در این زمینه ورود کرده و پیگیرینماید چرا سه نفر از تبعه کشور بعد از 3 سال حبس گردن زده شدند.

امام جمعه کرج در مورد لزوم پیگیری فاجعه منا و روشن شدن تکیلف مفقودان این حادثه غمبار، بیان کرد: عده‌ای به علت جاسوسی در کشور دستگیر شدند و به همین خاطر غوغایی در دنیا به پا شده و در حالی که سه نفر در خارج بدون دادگاه و به جرم واهی گردن زده شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز همچنین با اشاره به زحمات نیروی انتظامی البرز اظهار داشت: نیروی انتظامی استان البرز با خوروهایی که در آن کشف حجاب صورت می‌گیرد برخورد کرده و اجرای این دستور در شهر و محور مواصلاتی استان ضروری است.

امام جمعه کرج با تقدیر از رشادت‌های رزمندگان در دفاع از حرم اهلبیت در سوریه، گفت: مدافعان حرم اهلبیت و شهیدان این راه مقام بالایی دارند و استقبال مردم ولایی در تشییع پیکر شهید روحانی تمام زاده در استان سبب این شد که عطر شهادت و فضای روحانی ان بار دیگر در البرز به مشام برسد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =