امیدی که ستاره سرشناس اسپانیایی به مردم وحشت زده بیروت بخشید

سسک فابرگاس اولین سلبریتی سرشناس دنیا بود که در دل عزای غربی ها برای فاجعه تلخ پاریس از کشته شدگان بمب گذاری های داعش در بیروت ، یاد کرد

احسان خراسانی - خبرگزاری خبر آنلاین؛ حرکت سسک فابرگاس موج جدیدی از حمایت ستارگان دنیا در مبارزه با تروریسم آغاز کرده است.

اتفاقی تلخ که دنیا را تکان داد

فاجعه پاریس، جنایت، خون خواهی و کلی واژه دردناک دیگر که این روز ها جلو تر از خبر های مربوط به بازی های ملی و پلی آف یورو 2016 نقل محافل شده اند. واژه هایی که به اندازه حاضرین در کشور فرانسه یعنی کسانی که شاهد عینی اتفاق تلخ جمعه شب بودند، هیچکس دیگر را نمی تواند در خود غرق کند. چرا؟ چون فقط خود فرانسوی ها بودند که در جریان بازی آلمان و فرانسه در ورزشگاه استا دو فرانس عمق فاجعه را درک کردند. بقیه که داشتند بازی را در خانه هایشان تماشا می کردند در اواسط نیمه دوم فقط یک صدای انفجار مهیب شنیدند. به همین دلیل درک کافی از فاجعه به وجود آمده نداشتند. ولی همین کافی بود که بازی دو تیم به پایان برسد. حاضرین در ورزشگاه به وسط زمین چمن آمدند. نه به خاطر خوشحالی از برد تیمشان مقابل قهرمان جام جهانی که اتفاقا در یک بازی دوستانه چندان اهمیتی هم نداشت. بلکه برای نجات. برای بقا و برای فرار از تیر هایی که کمی آن طرف تر در داخل شهر به سمت هموطنانشان می رفت. انفجار در نزدیکی استادیوم اتفاق افتاد و رنگ چرک جنایت در فوتبال هم پخش شد. قبل از بازی هم اخباری منتشر شد که ژرمن ها به خاطر تهدید مبنی بر بمب گذاری در محل اقامتشان آنجا را ترک کردند! این روز ها جنایت و انفجار و کشت و کشتار همه ذهن را به سوی گروهک های تروریستی داعش می برد. کمی که از حادثه گذشت مطابق انتظار، داعش بیانیه رسمی صادر کرد و مسئولیت این حمله تروریستی را به عهده گرفت.

از فابرگاس تا طرفدارانش؛ همه این جنایات را محکوم می کنند

همیشه و در هر جای این کره خاکی اگر کسی بویی از انسانیت برده باشد، از کشته شدن یک انسان دیگر باید ناراحت شود. فرق نمی کند چه کسی و در کجا؟ چه یمن، چه لبنان چه فرانسه و چه سایر کشور ها که اسیر حملات تروریستی شده اند. مرگ یک انسان دیگر تیری می شود به قلب کسی که شاهد این مرگ است. مثل خوابیدن رویا های آیلان 3 ساله در آب های ساحل مدیترانه که در حال فرار از دست مهاجمین بود. بعد از فاجعه پاریس کلی نظر از ذهن های مختلف به بیرون تراوش کرد. صفحه های مجازی پر شد از دعا برای مردم پاریس. خیلی بیشتر از آنچه خیلی ها فکرش را می کردند. از طرفی یک روز قبل از فاجعه پاریس به لبنان حمله تروریستی شد. ولی در بیروت خبر جنایت و کشته شدن مردم در دل خبر بیرون آمده از پاریس گم شد. همین کافی بود تا اختلاف نظر ها که نشأت گرفته از تفاوت تفکر های سیاسی بود، شروع شود. خیلی ها از این گفتند که چرا حمله به لبنان فراموش شده است و فقط همه به فاجعه پاریس پرداخته اند؟ این موضوع و این تفاوت نظر ها را می توان در کامنت های مربوط به پست اخر سسک فابرگاس، هافبک اسپانیایی چلسی مشاهده کرد. فابرگاس بر خلاف خیلی های دیگر هم جنایت صورت گرفته در لبنان را محکوم کرد و هم جنایت پاریس را. او بعد از دعا برای مردم پاریس با قرار دادن تصویری از پرچم کشور لبنان خواهان صلح و آرامش شد. جالب اینجاست که نظر ها هم خیلی متفاوت بود. این اقدام به شدت با استقبال کاربران اینستاگرام روبرو شد. از ایرانی ها گرفته تا اروپایی ها و حتی مردم کشور لبنان که از فابرگاس بابت این نگاه همه جانبه تشکر کرده بودند.این حرکت فابرگاس به عنوان یک بازیکن اروپایی کمی دور از ذهن به نظر می رسید و به همین دلیل هم بود که احساسات طرفدارانش را برانگیخت. در بین نظرات، تشکر و قدر دانی از او بابت این حرکت شایسته خیلی دیده می شد. عده ای از این گفته بودند که ما این کار تو را فراموش نخواهیم کرد. شاید در چند وقت اخیر این پست فابرگاس در صفحه مجازی یکی از اولین پست هایی بود که با توهین از سوی کاربران اینترنتی روبرو نشد. چرا که هافبک تیم چلسی مطابق میل مردم کار کرد و یکی از جنس آنها شد و برای نجات جهان از ظلم و درگیری دعا کرد. البته باز هم در این بین بودند کسانی که خیلی زیرکانه ولی بدون توهین به فابرگاس و تیمش کنایه زدند. چلسی که این روز ها اصلا وضعیت خوبی ندارد و در انتهای جدول لیگ انگلیس دست و پا می زند باعث شده است بازدید کنندگان صفحه فابرگاس به شوخی از او بخواهند برای بهتر شدن اوضاع تیمش هم دعا کند! بیش از 5 هزار کامنت که حجم گسترده ای از آنها یعنی بیش از نیمی از کامنت ها ، کامنتهای تشکر لبنانی ها یا مسلمانان بودند و تک و توک ، گروهی از ضد مسلمانان به این ستاره اسپانیایی ایراد گرفتند و گروهی هم که هواداران تیم های رقیب چلسی بودند ، برایش کری خواندند و خواستند برای تیمش دعا کند که به دسته پایین تر نیفتد.

کاش پای این اتفاقات به فوتبال باز نشود

همیشه برای اهالی فوتبال که این پدیده زایدالوصف به طرز عجیبی قلمرو ذهنشان را تسخیر کرده است، نگران کننده ترین مسئله این بوده است که پای مشکلات به وجود آمده بین دولت های مختلف کشور های اسم و رسم دار به این ورزش باز شود. این روز ها فوتبال فرا تر از یک ورزش است. حقانیت تاثیرگذاری این پدیده سراسر هیجان روی افراد بار ها ثابت شده است. اینکه فوتبال در روحیات افراد هم تاثیر دارد. بردن تیم محبوب یک طرفدار تا چند روز او را به دور از تاریکی های این دنیا در روشنایی خود نگه می دارد ولی اگر این سکه به بالا پرتاب شده با روی باخت آن تیم به زمین بیاید، این روشنایی کم سو تر می شود. حالا که این اقدام در شهر پاریس و در حین برگزاری یک مسابقه فوتبال در این شهر انجام گرفته است، نگرانی سر تا پای عاشقان فوتبال را فرا گرفته است. چون همه آنها منتظرند تا کمتر از 8 ماه دیگر شاهد رقابت های همیشه جذاب جام ملت های اروپا باشند. در این چند روز صحبت هایی حتی مبنی بر گرفتن حق میزبانی از فرانسه شنیده شده است. اتفاقی که در این فاصله کوتاه کمی بعید به نظر می رسد. اما اگر این اتفاق را یک درصد هم شدنی بدانیم آن موقع است که حس می کنیم رنگ روشن دنیای فوتبال توسط جنایات صورت گرفته در حال تیره شدن است.

41257

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =