توزیع بلیت‌های جدید مترو/ با گوشی های هوشمند می توان بلیط مترو خرید؟

ایسنا نوشت:مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران از ورود بلیت‌های کاغذی جدید با قابلیت صرفه جویی در منابع مالی به چرخه متروی پایتخت خبر داد.

محسن نایبی از ورود بلیت‌های کاغذی تک سفره و چند سفره جدید مجهز به فناوری QR کد به چرخه سیستم مترو خبر داد وگفت: برای نخستین بار در کشور است که از بلیت‌های حاصل از این فناوری در سیستم حمل و نقل کشور استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با تاکید براینکه میزان خطا در قرائت این بلیت‌ها نزدیک به صفر است افزود: با استفاده از این فناوری می توان جلوی هر گونه سوء استفاده و تقلب همانند کپی کردن بلیت‏ها را هم گرفت.

وی تصریح کرد: بلیت های مجهز به QR کد توسط یک شرکت ایرانی در کشور اجرایی شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی مترو، نایبی رسیدن به اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی در منابع مالی و زمانی را هدف استفاده از بلیت های جدید دانست و اظهار داشت:‌ استفاده از این بلیت‌ها به جای بلیت های قدیمی موجب کاهش هزینه تعمیر و نگهداری گیت ها به علت حذف قطعات مکانیکی می شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران افزود: هر کدام از بلیت های جدید دارای بارکد منحصر به فردی است که با قرار دادن بارکد آن بر روی صفحه نمایشگر گیت،‌ تردد امکان پذیر می شود.

وی با بیان اینکه ورود این بلیت ها به چرخه حمل و نقل ریلی سطح وابستگی به واردات را کاهش و عمر مفید دستگاه ها را افزایش می دهد گفت: در حال حاضر دو گیت در هر ایستگاه برای استفاده از این بلیت ها آماده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در پایان خاطر نشان کرد: در آینده نزدیک امکان استفاده از گوشی های هوشمند جهت خرید الکترونیکی این بلیت فراهم می شود.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =