بهزیستی 150 مسئولیت در قبال آسیب های اجتماعی دارد

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: آسیبهای اجتماعی در خرم آباد در حال گسترش و افزایش است

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین لرستان،اسداله حیدری در حاشیه آیین تکریم و معارفه روسای بهزیستی شهرستان خرم آباد گفت: لرستان به عنوان یک استان سنتی که در حال توسعه و مدرنیته شدن است با چالشهای جدی اجتماعی مواجه بوده و شهر خرم آباد به عنوان مرکز استان از این قاعده مستثنی نیست و این آسیبها در خرم آباد و استان در حال گسترش است.

مدیر کل بهزیستی لرستان فقر، تورم، سکونتگاه‌های غیر رسمی، حاشیه نشینی، بیکاری جوانان تحصیل کرده، کودکان خیابانی و کودکان کار را از معضلات مهم اجتماعی برشمرد و افزود: بهزیستی با شرح و وظایف مفصل و با بیش از ۱۵۰ مسئولیت در قبال مسائل اجتماعی یک نهاد کاملاً تخصصی و شاید تنها نهاد تخصصی متولی آسیبهای اجتماعی باشد.

حیدری اظهار کرد: طبیعتاٌ این سازمان، زمانی می تواند موفق باشد که علاوه بر تنگناهای مالی و اعتباری از سرمایه انسانی متعهد و متخصص برخوردار باشد و خوشبختانه بهزیستی لرستان دارای نیروهای توانمند، متعهد و متخصصی است که سالیان سال در امر خدمت رسانی به جامعه هدف متحمل زحمات زیادی شده اند.

وی افزود: در سالهای گذشته بهزیستی خرم آباد در سایه فعالیتهای ستادی به خوبی ایفای نقش نکرده و از نظر تشکیلاتی استقرار پیدا نکرده بود و ما می خواهیم اداره بهزیستی خرم آباد را مستقل و قدرتمند کرده و مسئولیتها ،شرح وظایف آن را از ستاد بهزیستی تفکیک و با تمام توان این اداره را تقویت و پشتیبانی کنیم.

مدیر کل بهزیستی لرستان در پایان از زحمات و خدمات دو ساله پریوش بیرانوند تقدیر و برای حجت حق نظری رییس جدید بهزیستی خرم آباد آرزوی موفقیت کرد.

نادر قربانی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز بهزیستی را بهتر زیستن و بهتر زندگی کردن تعبیر کرد و افزود: ۸۰ درصد این وظایف خطیر به بهزیستی محول شده که برای این سازمان کار بسیار دشوار و پر مسئولیتی است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان انتظارات خود را از بهزیستی توانمند سازی و کرامت بخشی آحاد جامعه، گسترش مشارکتهای مردمی، ارتقای سلامت روانی اجتماعی، تحکیم بنیان خانواده و گسترش خدمات اورژانس اجتماعی، کلینیکهای مددکاری؛ مراکزمشاوره حضوری و صدای مشاور پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و آموزش مهارت های زندگی فردی و اجتماعی مددجویان برشمرد

مهر/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =