فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه پلیس به عنوان نهاد واسط امنیت ، نمایان ترین وظیفه اش سازماندهی امور انتظامی جامعه به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی برای کاهش جرم می باشد گفت : بخش عمده ای از عملکرد پلیس در کلانتری ها و پاسگاههای انتظامی تبلور می یابد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین البرز، سردار «بخشعلي کامراني صالح» شب گذشته به صورت سرزده از کلانتري 38 بنفشه و 30 اسلام آباد بازديد کرد و ضمن ارزيابي عملکرد اين کلانتريها توصيه هاي لازم را در خصوص انجام بهينه امور و بهبود روند کار در کلانتريها داد .
وي خطاب به ماموران انتظامي گفت : پليس به عنوان نهاد واسط امنيت ، نمايان ترين وظيفه اش سازماندهي امور انتظامي جامعه به منظور برقراري نظم و امنيت عمومي براي کاهش جرم مي باشد و بخش عمده اي از عملكرد پليس در كلانتري ها و پاسگاههاي انتظامي تبلور مي يابد .
سردار کامراني صالح افزود : در واقع، كلانتري و پاسگاهها ، خط مقدم و پيشاني جامعه و اجتماع در کاهش جرم مي باشند زيرا از يك سو پاسخگويي به بسياري از نيازمنديهاي پليسي جامعه در حيطه وظايف و اختيارات آنها مي باشد و از سوي ديگر وظيفه مهم ضابطين قوه قضاييه عمدتاً از طريق اين مراكز صورت مي پذيرد و از همه مهمتر آنکه عملي کردن برنامه تقدم پيشگيري بر برخورد ، در اين حوزه قابل اجرا است.
وي يکي از شاخصه هاي پليس اجتماعي را استفاده از توانمندي جامعه در مواجهه با معضلات، مسائل،ناهنجاري و جرايم دانست و گفت : امروزه آموزش همگاني و مشارکت شهروندان از عناصر اصلي کار پليس است.

اين مقام انتظامي با اشاره به اين‌که نيروي انتظامي در چند سال اخير در حوزه برخورد با جرايم و پديده سرقت به رغم اينکه سرقت‌هاي مهم رشد قابل قبولي داشته توفيقات خوب و قابل قبولي کسب کرده است اما در برخي از سرقت‌ها همچون سرقت داخل خودرو شاهد افزايش جرم بوده‌ايم.‏
سردار کامراني صالح گفت: به همين علت با تمام توان و با برگزاري جلسات مشترک و متعدد متشکل از پليسهاي تخصصي و کلانتريها با ريشه يابي دقيق و علمي علل بروز و رشد سرقت‌ها بررسي وبرنامه ريزي مناسبي براي مقابله و کاهش رشد جرايم را در پيش گرفته ايم .‏
فرمانده انتظامي استان البرز اضافه کرد: نقش و سهم کلانتري ها درجلوگيري از وقوع سرقت‌ها توسعه يافت و همزمان با يگان هاي انتظامي سراسر کشور با تقويت سيستم کلانتريها و کاهش فاصله اداري وسيستمي بستر مناسبي فراهم شده است تا بااطلاع رساني دقيق کلانتري، پليس آگاهي بتواند موفقتر عمل کند و در مقابله با انواع جرائم به ويژه سرقت از توانمندي بالايي برخوردار شود .
سردار کامراني صالح به نقش برجسته ساير سازمان‌ها‌ در مقابله با پديده سرقت اشاره کرد و اظهار داشت:‌ درست است که پليس متولي برخورد با سرقت است اما مبارزه با جرم صرفاً با کشف جرم، خاتمه پيدا نمي‌کند و بايد سازمان‌هاي مختلف به واسطه نقش خود در کنترل جرائم و تامين امنيت جامعه به کمک پليس بيايند و علاوه بر آن همه مردم از هر قشر و صنفي نيز در پيشگيري از وقوع جرم نقش دارند و بايد وظايف را به گونه اي درست و صحيح در بين همه آحاد جامعه تقسيم کرد تا حس همکاري در آنها تقويت شود.
وي تصريح کرد: مبارزه هدفمند با سرقت هايي که بيشترين فراواني را دارند ، پيشگيري از افزايش سرقت ها، ايجاد ناامني در مناطق جرم خيز ، توسعه احساس امنيت رواني در جامعه و کم کردن فاصله زماني کشف تا وقوع جرم از جمله برنامه هايي است که به طور جد در دستور کار يگانهاي مختلف انتظامي استان به ويژه کلانتريها قرار گرفته است که توجه به آنها و اجرايي کردن موارد مذکور نبايد مورد غفلت قرار گيرد. .
فرمانده انتظامي استان البرز، در پايان با بيان اينکه حفظ امنيت و جلوگيري از ارتکاب جرايم در بخش هاي عمومي را از وظايف نيروي انتظامي دانست ؛ عنوان کرد : نيروي انتظامي بايد به صورت نرم در بين مردم رخنه کند و آنان را با حقوق شهروندي و وظايفشان آشنا سازد زيرا لازم است تا افراد جامعه ضمن آشنايي با حقوق خود، از تکاليفي که تضمين کننده امنيت اجتماعي آنها است و بر عهده آنها گذاشته شده آگاهي داشته باشند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =