بازداشت دومین متهم در قتل دختری در جنگل‌های نوشهری که تصویر جسدش در تلگرام منتشر شد

حل معمای جنایی سنگسرای نوشهر که در آن زنی جوان به قتل رسیده با دستگیری دومین مظنون پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد.

به گزارش خبرگزارش خبرآنلاین، «علی‌اکبر علیزاده» دادستان نوشهر درباره قتل زن جوانی که عکس‌های جسد کشف‌شده‌اش در تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود گفت: هنوز در حال تحقیقات مقدماتی درباره این جنایت هستیم و بازپرس پرونده برای هدایت تحقیقات دستورات لازم درمورد آزمایش‌های مورد نیاز توسط پزشکی قانونی و بازجویی‌های لازم توسط پلیس را صادر کرده‌است.

تحقیق درباره این جنایت از پنج‌شنبه گذشته ۲۱ آبانماه‌۱۳۹۴ وقتی رهگذران در یک مسیر فرعی در جاده جنگلی روستای سنگسرا از توابع بخش مرکزی نوشهر با جسد زنی جوان مواجه شدند آغاز شده‌است.

دادستان نوشهر همچنین دراین‌باره به خبرآنلاین گفت: هنوز انگیزه ارتکاب این جنایت در حال بررسی است و تحقیق از خانواده مقتول نیز ادامه دارد.

علیزاده با تأکید براینکه درابتدای تحقیقات یک نفر مظنون بازداشت شد که مدعی بود با این جنایت بی‌ارتباط بوده است افزود: پس از تحقیقات اولیه از فرد بازداشت شده متوجه حضور فرد دیگری هم در این جنایت شدیم که بازپرس پرونده دستور بازداشت او را نیز صادر کرد. در تحقیقات بعدی مشخص شد هر دو نفر به این جنایت ارتباط دارند ولی هنوز هیچ یک به درستی ماجرا را بازگو نکرده‌اند.

دادستان نوشهر با اشاره به اینکه هردو نفر تفهیم اتهام شده و برای آن‌ها قرار بازداشت موقت صادر شده گفت: پزشکی قانونی سن مقتول را حدود ۲۴ سال اعلام کرده‌است و ما در حال بررسی برای تطبیق این تخمین با مدارک قانونی مقتول هستیم. همچنین پزشکی قانونی در گزارش خود اعلام کرده‌است که جراحات وارده بیش از یک ضربه بوده‌است.

علیزاده در پاسخ به این پرسش که مقتول با متهمان پرونده چه نسبتی داشته‌است نیز توضیح داد: تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که ۲ متهم با مقتول از شهر خارج شده و به محدوده سنگسرا رفته‌اند. قتل نیز در همان محدوده اتفاق افتاده‌است. اما مقتول هیچ رابطه سببی و نسبی با متهمان نداشته‌است. در مورد اینکه این سه تن مصرف مواد داشته‌اند یا خیر نیز در حال بررسی هستیم.

دادستان نوشهر به جریان انتشار عکس‌های کشف جسد و داستانی که برای آن در شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شد اشاره کرد و گفت: بخشی از این رفتار ناشی از هیجان‌طلبی و جاذبه‌هایی است که به نظر در همه وجود دارد اما باید توجه داشته باشیم که الان همه افراد از کودک گرفته تا پیر به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارند و انتشار هر موضوع و مطلب یا تصویری فقط فضا را برای مردم به ویژه کودکان ناامن می‌کند.

علیزاده با انتقاد از شایعه‌هایی که در مورد این واقعه به همراه عکس‌های جسد منتشر شد نیز اظهارگله‌مندی کرد و افزود: همانطور که می‌دانید زاویه برخی عکس‌ها که پیش از آمدن ماموران به صحنه گرفته شده بود باعث شد تا شایعه‌ای منتشر شود مبنی بر اینکه قسمتی از بدن یک فرد دیگر روی بدن مقتول قرار داده شده که این موضوع اصلاً صحت نداشت و ما از پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) خواسته‌ایم منتشرکنندگان را تحت تعقیب قرار دهند. اما واقعیت این است که صرفاً زاویه گرفتن عکس‌ها چنین شائبه‌ای را به وجود آورده بود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =