استاندار زنجان فراهم شدن بسترهای حضور در بازارهای جهانی در دوران پساتحریم را امیدوار کننده عنوان کرد و گفت: در مرحله بعدی با برداشت تحریم¬ها از برخی کالاها، فضای مناسبی در مبادلات بین المللی حاکم خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین، جمشید انصاری در مراسم روز صادرات گفت: سهم بازار در بخش صادرات با وجود تنگناها و تحریم ها در حد متوسط محفوظ باقی ماند. وی فزود: نبود ثبات در بازارهای بین المللی در کنار کاهش قیمت نفت و فلزات و مصنوعات در ارتقاء میزان صادرات کشور و همسو با آن استان زنجان تاثیرگذار بود.
وی درباره نقش دولتی ها در روند بهبود تجارت خارجی گفت: تقویت صندوق های ضمانت صادرات کشور با راه اندازی اگزیم بانک می تواند مسیر داد و ستد را بیش از گذشته فراهم سازد. استاندار زنجان با بیان اینکه باید صندوق های ضمانت صادرات را به شکلی تقویت کنیم که بتوانند ضمانت نامه صادر کنند، افزود: متاسفانه بانک ها در کشور ما صادرات محور نیستند و باید با تغییر قوانین مسیر حرکت بانک ها را به سمت صادراتی شدن سوق دهیم. به گفته وی دریافت اطلاعات از بازارهای هدف با شناسایی تحولات حاکم، قیمت ها و وضعیت تقاضا از سوی صادرکنندگان می¬تواند، دست واسطه ها را کوتاه کند.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =