روزنامه «ایران» علی رغم اینکه خبرگزاری ایرنا، گزارش مفصلی از اختتامیه و نتایج نهمین جشن کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور منتشر کرد، بدون هیچ اشاره‌ای به خبر برگزاری و برگزیدگان نهایی، از کنار این رویداد فرهنگی که وزارت ارشاد جزء حامیان مالی آن بوده، گذشت!


به گزارش خبر آن‌لاین، بعد از انکه در شب اختتامیه نهمین جشن کتاب سال شهید غنی‌پور هیچ یک از مسئولان دولتی حضور نداشتند تا به نوعی اعتراض خود را به برخی انتخاب‌های این جشنواره از جمله «بیوتن» به عنوان کتاب سال در بخش رمان بزرگسال اعلام کنند، روزنامه ایران نیز در اقدامی قابل تامل خبر برگزاری این جشنواره و اعلام برگزیدگان نهایی را نیز منتشر نکرد!

خبر این اتفاق در حالی در شماره‌های شنبه و بکشنبه روزنامه ایران جایی نداشت که اخباری چون نمایشگاه آثار نقاشیخط «محمدمهدی راضی» و نقاشی با کاردک «نصرالله میرسلطانی» در نگارخانه هنر ایران و یا مراسم تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید باغ موزه هنرهای ایرانی در ستون اخبار فرهنگی این روزنامه درج شد!

بایکوت جشنواره کتاب سال شهید غنی‌پور علی‌رغم حضور وزارت ارشاد به عنوان حامی مالی جشنواره از زمانی آغاز شد که در جریان برگزاری جشنواره جلال‌آل‌احمد، با وجود نام بیوتن در نامزدهای نهایی اما به خاطر انتقادات بی‌پرده رضا امیرخانی از وضعیت فرهنگی در دولت نهم، این جایزه به هیچ کتابی تعلق نگرفت و گویی مسئولان توقع داشتند در جشن کتاب سال شهید غنی‌پور هم جایزه به هر کسی غیر از امیرخانی برسد و یا مانند کتاب سال جمهوری اسلامی، برگزیده‌ای اعلام نشود که اینگونه نشد.

همچنین بنابر برخی اخبار، انتقادات دبیر جشنواره شهید غنی‌پور به روند انتخاب کتاب سال در سال‌های اخیر بر اساس برخی سیاست‌گذاری‌های غلط و تنگ‌نظری‌ها نیز بر عدم حضور مسئولان در اختتامیه و بایکوت خبری آن در روزنامه دولت موثر بوده است.

این در حالی است که روزنامه وطن‌امروز نیز از روزنامه‌های حامی دولت، چندی پیش با حمله به رضا امیرخانی از او به عنوان فردی «بی‌وطن» یادکرده بود و گویی در عدم پوشش این رویداد فرهنگی رفتار روزنامه دولت را تکرار کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 48038

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =