ایسنا نوشت: قائم مقام شهردار منطقه یک از ارجاع پرونده مجتمع تجاری روشا واقع در فرمانیه به کمیسیون ماده 100خبرداد.

رضایی در این باره گفت: به دلیل نصب پله اضطراری در کنار این مجتمع، پرونده به ماده 100 رفته است و پس از ابلاغ حکم شهرداری نسبت به اجرای حکم اقدام می‌شود.

وی همچنین با اعلام اهتمام ویژه شهرداری منطقه یک برای حفظ باغات و گسترش فضای سبز گفت: سرانه فضای سبز در منطقه یک بیش از 20 متر است و با توجه به تملکات باغاتی که در روزهای گذشته انجام شد، به نظر می‌رسد سرانه فضای سبز در این منطقه افزایش یابد.

قائم مقام شهردار منطقه یک با بیان اینکه در ابتدای سال 94 بیش از 500 هکتار از اراضی بوستان یاس در کنار اتوبان بابایی به سرانه فضای سبز منطقه یک اضافه شد افزود: یک قطعه زمین 500 هکتاری در منطقه سوهانک نیز در برنامه جنگلکاری شهرداری قرار دارد.

وی با بیان اینکه کارنامه 10 ساله مدیریت شهری نشان می‌دهد که بسیاری از باغات حفظ و به پارک عمومی بدل شده است اظهار کرد: متاسفانه برخی باغات وجود دارد که مالکان نسبت به عدم آبیاری آن اقدام می‌کنند. به همین دلیل پیگیر آن هستیم تا با کسب اجازه از مقامات قضایی به این باغات که تعداد آنها نیز محدود است وارد شویم تا به درختان این باغات آب بدهیم.

قائم مقام شهردار منطقه یک افزود: بعضا باغات به دلیل نداشتن آب و یا متولی خشک می‌شوند.

رضایی در پاسخ به این سوال که برخی مالکان اقدام به خشک کردن عمدی درختان می‌کنند نیز گفت: هزینه تخریب فضای سبز و تغییر کاربری باغات بسیار سنگین است و به نظر نمی‌رسد مالکان به انجام این کار تمایل داشته باشند چرا که تا ابد نمی‌توانند در باغی که خشک کرده‌اند ساخت و ساز داشته باشند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
    3 0
    من نمی دانم این حرفها را از کجا می زنند من وتمام خانواده ام در منطقه یک می نشینیم در پنج سال گذشته دهها باغ بزرگ در منطقه ازگل تبدیل به برج شد اصلا از درختهاش چیزی باقی نماند تمام جمال اباد باغ بود وخانه های ویلایی بزرگ وپر درخت در شمال کاخ نیاوران کوچه ها هم عمدتا هشت وده متری الان در همان کوچه های باریک تمام تبدیل به برج شده وپر ترافیک در اواسط خیابان صبوری کاشانک یک باغ سه چهار هزار متری پردرخت را تخریب کردند الان دارند برج می سازند لطفا خبر جان نطرات را هم همان روز کامنت گذاشتن منتشر کن نه دو سه روز بعد
  • بی نام A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
    1 0
    هر درختی رو که نابود کردند جریمه اشان کنید و مجبورشان کنید تا دو درخت در همان باغ به جایش بکارند.
  • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
    1 0
    باغ هایی که خشک می سوند باید احیا شوند
  • علی A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    به نظراینجانب قیمت زمینهای باغ هایی که درحال تخریب هستند ازطریق حق تراکم دریافتی از بقیه برجهایی که توسط شهرداری دریافت می شود پرداخت وکلاٌ به فضای سبز همگانی ثبت شده تبدیل گردد